آموزگار سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران شد
کد خبر: 2708625
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

آموزگار سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران شد

گروه ادب: محمود آموزگار به عنوان سخنگوی شواری سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صبح امروز، چهارشنبه 24 دی‌ماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه با رأی تمامی اعضاء، محمود آموزگار به عنوان سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.

محمود آموزگار در این نشست با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ موضوع واگذاری مدیریت اجرایی نمایشگاه به تشکل‌های نشر نخستین موضوعی بود که در جلسه مطرح شد. در این جلسه اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان پیشنهاد داد تا با همکاری سایر تشکل‌های نشر مدیریت واحد، یکپارچه و حداکثری نمایشگاه را بر عهده گیرد.

وی افزود: براساس تصمیم شورا مقرر شد تا بین مجموعه تشکل‌های نشر و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هماهنگی‌های لازم برای رسیدن به یک تفاهم‌نامه جهت انجام این کار انجام شود.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری درباره موضوع بودجه در دومین جلسه شورا بیان کرد:‌ در رابطه با بودجه اجرایی نمایشگاه با توجه به مشکلات موجود، پیشنهاداتی ارائه شد. نخستین پیشنهاد اخذ ورودیه از مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه بود که به تصویب شورا نرسید.

آموزگار ادامه داد: دومین پیشنهاد نیز افزایش اجاره‌بهای غرفه‌ها بود که کلیات این موضوع به تصویب رسید و چگونگی اجرا و جزئیات آن به جلسه مشترک موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و تشکل‌های نشر محول شد.

براساس این گزارش، در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، علی‌اکبر اشعری، مشاور راهبردی پروژه باغ کتاب، مرتضی کاظمی، مشاور اقتصاد فرهنگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، جعفر همایی مدیر نشر نی و ناشر برگزیده در نمایشگاه بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، مهدی اسماعیلی‌پور رئیس شرکت‌های تعاونی ناشران، امیر‌مسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، علی شجاعی صائین، مدیر اداره توسعه کتاب و کتابخوانی، علیرضا کرمانی، دبیر شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران و علی‌اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی حضور داشتند.

captcha