اعتراض رهبران مسلمان به نامه مغرضانه وزیر انگلیسی
کد خبر: 2734387
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

اعتراض رهبران مسلمان به نامه مغرضانه وزیر انگلیسی

گروه بین‌الملل: یک وزیر انگلیسی در نامه‌ای مغرضانه با ایجاد ارتباط بین اسلام و تروریسم خطاب به رهبران مسلمان، از آنان خواست با افراط‌گرایی در داخل مساجد مبارزه کنند!

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «تلگراف»، صدها نفر از ائمه مساجد و رهبران مسلمان انگلیس با ابراز انزجار نسبت به این نامه اعلام کردند که این نامه به صورت غیرمنصفانه‌ای آن‌ها را با تروریسم و افراط‌گرایی مرتبط می‌داند.

«ابراهیم مگرا»، امام مسجد لستر و معاون دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس اعلام کرد: تا به حال کی یک وزیر به یک گروه دینی دیگر چنین نامه‌ای نوشته است؟

وی افزود: این نامه برخی ائمه مساجد را با لفظ «ریاکار» مورد اهانت قرار می‌دهد، درست در زمانی که مسلمانان به خاطر افزایش افراط‌گرایی راستگرایان(در اروپا) تحت فشار هستند.

اعتراضات مسلمانان انگلیس در پی آن آغاز شد که «اریک پیکلز»، وزیر امور انجمن‌ها و دولت محلی انگلیس به 1100 نفر از ائمه مساجد و رهبران مسلمان نامه نوشت و از آنان خواست که به خاطر کشتارهای پاریس آشکارا افراط‌گرایان را محکوم کنند.

پیکلز در این نامه نوشت: رهبران مسلمان باید «واضح‌تر از همیشه» بگویند که به بریتانیایی بودن افتخار می‌کنند. به جوانان مسلمان نیز باید گفته شود که «راه‌های دیگری برای بیان نارضایتی» وجود دارد و «جهادگرایی» نفعی برای آن‌ها ندارد.

رهبر شورای مسلمانان بریتانیا اعلام کرد: این نامه تفرقه‌انگیز مسلمانان را از بقیه جدا و آن‌ها را با افراط‌گرایان مرتبط اعلام ‌می‌کند.

وی افزود: رهبران مسلمانی که سال‌هاست برای تعلیم بهتر جوانان تلاش می‌کنند، با دریافت این نامه منزجر شده و هشدار می‌دهند که این نامه منجر به تهییج احساسات ضد اسلامی در جامعه بریتانیا می‌شود.

رهبر شورای مسلمانان بریتانیا همچنین گفت: منبع اصلی افراط‌گرایی در اینترنت است نه مساجد. این مشکلی نیست که بتوانیم با انداختن تقصیر آن بر گردن مساجد و امامان جماعت حل کنیم.

captcha