ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 2798480
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
از سوی دفتر تبلیغات حوزه؛

ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی در اصفهان برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس دبیرخانه همایش بین‌المللی ادیان توحیدی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در آستانه برگزاری این همایش در اصفهان، ارتباطات خوبی با رهبران ادیان مختلف کشور برقرار شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی 13 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای مختلف این همایش اظهار کرد: ارتباط خوبی با رهبران ادیان الهی در راستای این همایش برقرار شده است و امیدواریم این همایش دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی بیان کرد: فراخوان چکیده مقالات این همایش تا سی آبان ماه تمدید شد و مقالات بسیار ارزشمند و مفیدی به دست دبیرخانه همایش رسیده است و با توجه به این حجم از مقالات علمی در نظر داریم 5 جلد کتاب با نام دبیرخانه همایش به چاپ برسانیم.

رییس دبیرخانه همایش بین المللی ادیان توحیدی در ادامه از ارسال 209 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ادیان توحیدی خبر داد و افزود: 151 مورد از مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش مورد تأیید قرار گرفته است و در این میان 10 مقاله به عنوان مقاله برتر و 26 مقاله به عناون مقالات برگزیده انتخاب شده‌اند که در مجموع 36 مقاله می‌شود.

وی پیرامون موضوعات مقالات ارسالی تصریح کرد: زمینه مفهوم‌شناسی، روش شناسی، فرهنگ شناسی و پیشنه‌شناسی ادیان توحیدی و جایگاه ادیان توحیدی در عرصه فرهنگی، ادیان توحیدی و حقوق مدرن و مناسبات فرهنگی در ادیان توحیدی از موضوعات مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه همایش است.

زمان برگزاری

رییس دبیرخانه همایش بین المللی ادیان توحیدی از برگزاری همایش در تاریخ شانزده بهمن ماه خبر داد و اظهار کرد: این همایش از ساعت 8 الی 11 صبح شانزده بهمن در هتل عباسی اصفهان برگزار می‌شود و پس از آن در بعد از ظهر همان روز نشست تخصصی همایش در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

همچنین فریبرز راهدان، دبیر اجرایی ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی گفت: در این همایش که نمادی از همزیستی اعتلایی ادیان پیش روی چشم جهانیان قرار می دهد، افرادی از ۳۵ ملیت و ۶ دین توحیدی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: فراخوان مقالات ششمین همایش ادیان توحیدی از حدود شش ماه آغاز شد و  در مجموع ۱۵۱ اصل مقاله به دست ما رسید.

وی افزود: این مقالات در قالب کمیسیون‌های علمی مختلف با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه ارزیابی و ۸۶ مقاله پذیرش شده است و مجموعه آنها در قالب ۵ مجلد به عنوان سند علمی همایش چاپ و در دسترس علاقه مندان مباحث ادیانی قرار می‌گیرد.

50 مقاله قابل چاپ

دبیر اجرایی ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی تاکید کرد: از این میان ۱۰ مقاله برتر، ۲۶ برگزیده و ۵۰ مقاله قابل چاپ است و در نشست ادیان توحیدی از ۱۰ مقاله برتر با اهدای جایزه، ارائه لوح تقدیر و تندیس همایش تقدیر می شود.

وی ادامه داد: مقالات برگزیده در مجموعه اسناد علمی چاپ می شود و به صاحبان ۲۶ مقاله برگزیده نیز حق التالیف داده می شود و این مقالات به مجلاتی که با آنها تفاهم نامه داریم برای چاپ ارسال و سایر مقالات نیز در مجموع اسناد علمی چاپ می شود.

راهدان تاکید کرد: از سال گذشته ساختار همایش در قالب دو بخش علمی و اجرایی و ۹ کمیته تخصصی شکل گرفت و افراد زیادی از مجموعه دفتر تبلیغات و پیروان ادیان شامل صابئین، کلیمیان، زرتشتیان، آشوریان و ارامنه به عنوان ۶ دین رسمی مشارکت داشتند.

ارسال 209 مقاله

وی با اشاره به ویژگی های همایش امسال نسبت به سال های گذشته اظهار داشت: ویژگی نخست استقبال نویسندگان حوزه ادیان و مطالعات ادیانی است به گونه ای که ۲۰۹ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسید و در نهایت ۸۹ مقاله انتخاب شد.

دبیر اجرایی ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی بیان داشت: ویژگی دوم حضور انجمن ها و مراکز اصلی و کشوری ادیان توحیدی است به گونه ای که رهبر صابئین جهان (پیروان حضرت یحیی)، رئیس انجمن کنکاش موبدان زرتشتیان ایران و رهبر کلیمیان ایران در ششمین همایش ادیان توحیدی حضور خواهند داشت.

captcha