جهانی‌شدن اسلام در جهان هدف اصلی انقلاب جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 2831542
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
‌نکونام:

جهانی‌شدن اسلام در جهان هدف اصلی انقلاب جمهوری اسلامی ایران است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری جهانی کردن اسلام در جهان را هدف اصلی انقلاب جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: راهی که انقلاب اسلامی در آن قرار دارد و با جدیت از آن حفاظت و صیانت می‌کند بهترین و سعادتمندترین راه برای بشریت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌‏المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری روز 21 بهمن‌ماه با حضور در جمع مردم شهر گهرو به مناسبت سی‌‌و‌ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 پیروزی نور بر ظلمت و غلبه جبهه حق بر باطل بود.

وی سپاسگزاری و قدردانی از خدای متعال به‌خاطر نعمت انقلاب اسلامی را وظیفه آحاد اهل ایمان، تقوا و بصیرت دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در این مقطع نعمتی بی‌بدیل و گران‌‎بها نه تنها برای ملت ایران بلکه برای جهانیان است؛ چراکه راه حق و حقیقت برای رساندن بشریت به رستگاری و فلاح را ترسیم کرده است.

نکونام تصریح کرد: انقلاب اسلامی آمد تا در استمرار راه انبیاء و اولیاء الهی و با رهبری شخصیتی الهی و پرورش یافته مکتب اهل بیت، انسان‌ها را در مسیر حق و حقیقت قرار داده، مستکبران را سرجای خودشان بنشاند و بشریت را از ذلت، گمراهی، بت‌پرستی و حکومت طاغوت نجات بدهد.

وی ماهیت وجودی انقلاب اسلامی را براساس اسلام و حرکت انبیاء و اولیاء الهی دانست و اظهار کرد: همه انبیاء و اولیاء الهی طاغوت شکن، استکبار ستیز و سازش ناپذیر با دشمنان و زورگویان بودند و امام خمینی(ره) نیز به تأسی از چنین راه و منشی آمد تا راه انبیاء الهی را که به فراموشی سپرده شده بود در میان بشریت زنده نگه‌دارد و اجازه ندهد طاغوت و مستکبرین بر مردم حاکم شوند.

نماینده ولی فقیه در استان جایگاه کنونی نظام اسلامی در جهان و توجه مردم دنیا به مکتب تشیع را از دستاورد مهم انقلاب برخواسته از اسلام ناب محمدی دانست و افزود: علت اصلی همهی فشارهای سیاسی و اقتصادی و حتی تهدیدهای نظامی دشمنان حاکمیت آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی در نظام  و تکیه بر اعتماد به نفس ملی است، زیرا روشن شدن کارآیی و راه روشن انقلاب اسلامی موجب به‌خطر افتادن موجودیت استکبار در میان کشورهای اسلامی شده است.

نکونام با اشاره به جهانی شدن دین مبین اسلام در دنیا، جهانی کردن اسلام در جهان را هدف اصلی انقلاب جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: راهی که انقلاب اسلامی در آن قرار دارد و با جدیت از آن حفاظت و صیانت می‌کند بهترین و سعادتمندترین راه برای بشریت است؛ چرا که این چنین راهی جهان را از ظلمت و تاریکی رهایی می‌بخشد و آنان را به نورانیت و ملکوت می‌رساند.

وی پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا را مصداق بارز جهانی شدن اسلام در دنیا دانست و گفت: رهبر انقلاب در این پیام راهگشا جوانان را بر شناخت صحیح اسلام نه از دستگاه‌های رسانه‌ای مستبد و استکباری آمریکای و صهیونیستی بلکه بدون واسطه و از منابع معتبر آن یعنی قرآن و اهل بیت(ع) و نشستن بر سر سفر اسلام و ارزش‌های دینی و الهی توصیه و سفارش کردند.

نکونام انقلاب اسلامی را پرچم‌دار جهانی کردن اسلام در جهان بیان و تاکید کرد: انقلاب اسلامی به دنبال جهانی کردن اسلام و ارزش‌های والای دینی در جهان است و به حول و قوه الهی این راه را تا رساندن پرچم به دست امام عصر(عج) با قدرت و صلابت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین مطالبات و درخواست‌های مردم از مسئولان را بجا و حق دانست و گفت:  فسادزدایی، جلوگیری از ریخت و پاش‌ها و حاکم کردن عدالت به‌معنای واقعی کلمه در توزیع امکانات و منابع از مطالبات مستمرمردم و دلسوزان نظام از مسئولان است که به‌طور قطع مسئولان نیز در راستای مقابله با این نازیبایی‌ها تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند.

نکونام همچنین، از آماده سازی زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای احداث حوزه علمیه در این شهر خبر داد و گفت: قطعاً راه‌اندازی حوزه علمیه در این منطقه در توسعه، رونق و آبادانی بیش از پیش این منطقه نقش‌آفرین خواهد بود.

captcha