ایران از گفت‌و‌گوی رهبران دینی استقبال می‌کند
کد خبر: 2979741
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا:

ایران از گفت‌و‌گوی رهبران دینی استقبال می‌کند

شعب خارجی: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد‌علی شمالی تأکید کرد: دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران همواره از دیدار و گفت‌وگوی رهبران دینی، اصحاب اندیشه و هنرمندان استقبال کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اروپا، اعضای گروه دوستی ایران و انگلیس در مجلس شورای اسلامی عصر روز چهارشنبه، 20 اسفند، از مرکز اسلامی انگلیس در لندن بازدید و ضمن آشنایی با فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز، همراه با دیگر مسلمانان مقیم لندن در مراسم نماز جماعت مغرب و عشا شرکت کردند.
گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس به همراه حبیب‌الله زاده، کاردار ترددی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، در این بازدید با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد‌علی شمالی، نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا و رئیس مرکز اسلامی انگلیس دیدار کردند.
در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمالی با استقبال از سفر هیئت پارلمانی گروه دوستی ایران و انگلیس به لندن، به آثار مثبتی که این گونه سفرها می‌تواند در تصحیح سوء تفاهم‌ها و ارائه چهره‌ای منطقی از اسلام اصیل به مسئولان، رسانه‌ها و مردم کشور میزبان داشته باشد، اشاره کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا در این دیدار همچنین تأکید کرد: دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران همواره از دیدار و گفت‌وگوی رهبران دینی، اصحاب اندیشه و هنرمندان استقبال کرده و این گونه روابط در هیچ شرایطی قطع نشده است.
حجت‌الاسلام در ادامه سخنان خود در این نشست بر لزوم تسهیل و عنایت ویژه به سفر اندیشمندان و فرهیختگان غیر ایرانی به جمهوری اسلامی ایران به خصوص در شرایط فعال‌نبودن بخش ویزای سفارت جمهوری اسلامی ایران و همچنین تسهیل سفرهای زیارتی برای شیعیان و تسریع در پاسخ طی زمان‌بندی مشخص و دریافت ویزا در فرودگاه‌های ایران پس از تأیید، تأکید کرد. 
رئیس مرکز اسلامی انگلیس همچنین از تلاش کاردار ایران در لندن و وزارت امور خارجه در کاهش هزینه ویزای زیارتی تقدیر و تشکر کرد.
بنا بر این گزارش، هیئت پارلمانی دوستی ایران و انگلیس متشکل از منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس گروه پارلمانی ایران و انگلیس، عباس قائد رحمت، عضو کمیسیون اجتماعی، حجت‌الله درویش‌پور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، سید‌شکرخدا موسوی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و حمید‌رضا عزیزی فارسانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران بودند.
این هیئت به همراه حبیب‌الله‌زاده، کاردار ترددی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در برنامه بازدید از مرکز اسلامی انگلیس در لندن در نشست دیگری با جمعی از علما و روحانیون شیعه و رؤسای مراکز اسلامی انگلیس مقیم لندن دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

captcha