۱۳رجب؛ آغاز فعالیت‌های «سال امام علی(ع)» در کوفه
کد خبر: 3214446
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

۱۳رجب؛ آغاز فعالیت‌های «سال امام علی(ع)» در کوفه

گروه بین‌الملل: تولیت مسجد کوفه، ۱۳ رجب(۱۲ اردیبهشت‌ماه) را آغاز فعالیت‌های «سال امام علی(ع)» در شهر مقدس کوفه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«masjed-alkufa.net»، سیدموسی تقی الخلخالی، تولیت مسجد کوفه در این باره گفت: به مناسبت هزار و چهارصدمین سال انتخاب کوفه به‌عنوان پایتخت حکومت اسلامی از سوی امام علی(ع) در سال 36 هجری قمری، امسال به‌عنوان سال امام علی(ع) نامگذاری شده است و در همین راستا، برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی‌ و فرهنگی متنوعی از سوی تولیت مسجد کوفه برگزار می‌شود.
وی افزود: برنامه‌های مهمی برای این مناسبت عظیم در نظر گرفته‌ شده است و در همین راستا، هماهنگی‌های لازم با سیدعلاء الموسوی، رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق انجام شده است.
سید موسی تقی الخلخالی بیان کرد: تولیت مسجد کوفه برای هیئت وزیران عراق، اداره‌های دولتی و هیئت‌های دیپلماتیک و نیز شخصیت‌های سیاسی، علمی و ادبی و مؤسسات دولتی جهت حضور در مراسم جشن سال امام علی(ع) دعوت‌نامه‌هایی ارسال کرده است.
وی در ادامه عنوان کرد: در سال امام علی(ع)، پنجمین دوره جشنواره فرهنگی «السفیر» در کوفه را برگزار می‌شود و در چارچوب این جشنواره، چهارمین دوره جایزه ابدعات و آفرینش‌های فکری «مسلم بن عقیل»، نمایشگاه‌های عکس و خشنویسی و محافل شعری و ادبی برگزار خواهد شد.
تولیت مسجد کوفه در پایان تصریح کرد: فراخوانی نیز برای تمامی نویسندگان و پژوهشگران به منظور تألیفات مقالات و پژوهش‌هایی درباره شخصیت امام علی(ع) ارسال خواهد شد و امیداوریم که این پژوهش‌ها و مقالات در پایان سال چاپ و منتشر شود.

captcha