طرح حلقه‌های تفسیرآموزی مستمر و فعال در شهرستان سقز اجرا می‌شود
کد خبر: 3296434
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

طرح حلقه‌های تفسیرآموزی مستمر و فعال در شهرستان سقز اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز از اجرای طرح شناسایی حلقه‌های تفسیرآموزی مستمر و فعال قرآنی در سال ۹۴ به همت این اداره خبر داد.

عبدالباقی عزیزی، کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از اجرای طرح شناسایی حلقه‌های تفسیرآموزی مستمر و فعال قرآنی در سال ۹۴ به همت این اداره خبر داد و اظهار کرد: در این طرح مساجد و حسینیه‌هایی که هفته‌ای یک جلسه تفسیر قرآن کریم داشته باشند مورد شناسایی و حمایت قرارخواهند گرفت. در راستای آگاهی  اقشار جامعه از آموزه های قرآن کریم و ترویج سبک زندگی قرآنی طرح حمایت از حلقه های تفسیر آموزی بدون محدویت در این شهرستان با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان اجرا می‌شود.

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز با اشاره به اهداف این طرح بیان کرد: آشنایی بیشتر مردم با قرآن و دستورات آن، تفکر و تدبر در قرآن و همچنین پیاده کردن دستورات قرآن در زندگی مردم از اهداف طرح تفسیر قرآن کریم در شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه استاد جلسه از حیث علمی و معنوی لازم است مورد توجه مردم باشد، اعلام کرد: از عموم روحانیان و مفسران قرآن که در مساجد و مراکز دینی جلسه تفسیر قرآن دعوت کرد تا برای شرکت در این طرح به اداره تبلیغات اسلامی مراجعه کنند. درک مفاهیم و عبور از مسیر قرآن، هدایت، سربلندی و شکوفایی جامعه را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه نقش ارزنده قرآن در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت و کمال انسانی موثر و غیرقابل انکار است، یادآور شد: جامعه نیز نسبت به مسائل قرآنی باید پیشگام باشد.

captcha