۱۶۵ حامی جدید برای ایتام تحت پوشش کردستان جذب شدند
کد خبر: 3304550
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

۱۶۵ حامی جدید برای ایتام تحت پوشش کردستان جذب شدند

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، از جذب ۱۶۵ حامی جدید برای ایتام تحت پوشش این نهاد در سال جاری خبر داد.

هیوا رحیمی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: حمایت از ایتام و تلاش در راستای رفع مشکلات آنان از رسالت‌های کمیته امداد است.
وی با بیان اینکه جذب حامی بیشتر به منظور اکرام هر چه بیشتر ایتام و ایجاد زمینه‌های مناسب برای توانمندسازی افراد تحت پوشش از رسالت‌های این نهاد مقدس است، اظهار داشت: در دو ماهه اول امسال 165 حامی برای حمایت از 200 یتیم تحت پوشش این نهاد جذب شدند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، با اشاره به اینکه 5 هزار یتیم زیر پوشش این نهاد هستند، تصریح کرد: این تعداد یتیم توسط 14 هزار حامی حمایت می شوند.
وی ادامه داد: در سال گذشته 50 میلیارد ریال برای ادامه تحصیل، تامین معیشت، مسکن، ازدواج و جهیزیه ایتام تحت پوشش این نهاد هزینه و اختصاص داده شد.
رحیمی فرهنگ‌سازی در راستای ترغیب جامعه به بحث حمایت از ایتام به صورت ویژه طی چند سال‌ اخیر در استان را در خور توجه دانست و افزود: اکرام و حمایت از ایتام از دستورات دین اسلام است که در آیات مختلف قرآن مجید بر آن اشاره و مسلمانان بر آن تاکید شده‌اند.
وی، با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف و میانگین کشوری در این حوزه نیازمند انجام کارهای بیشتر به ویژه در بحث فرهنگ‌ سازی هستیم، یادآور شد: رسانه‌ها می‌تواند با پرداختن به این موضوع بستر را برای ترغیب جامعه به بحث حمایت از ایتام فراهم کنند.

captcha