مشارکت 60 هزار نفری مردم فارس در طرح ملی حفظ قرآن طی سه سال گذشته
کد خبر: 3313017
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
حسینی عنوان کرد:

مشارکت 60 هزار نفری مردم فارس در طرح ملی حفظ قرآن طی سه سال گذشته

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن گفت: در سه سال گذشته بیش از شصت هزار نفر در فارس در این طرح ثبت نام و در کلاس‌های این طرح شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 20 خرداد‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به اجرای چهارمین دوره طرح ملی حفظ قرآن در این استان گفت: در سه سال گذشته بیش از 60 هزار نفر در فارس در این طرح ثبت نام و در کلاس‌های این طرح شرکت کرده‌اند.
وی با یادآوری اینکه کلاس‌های این طرح شامل آموزش حفظ موضوعی، حفظ یک جزء تا کل قرآن است، افزود: امسال سهمیه فارس در این طرح، 22 هزار و 500 نفر است که جهت تکمیل این سهمیه‌بندی در ابتدای سال سهمیه هر شهرستان مشخص و ابلاغ شده است.
حسینی با یادآوری اینکه تاکنون 3 شهرستان فارس موفق شدند سهمیه ابلاغی را تکمیل و ثبت نام خود را به پایان برسانند، گفت:‌ البته این به معنای آن نیست که این شهرستان‌ها دیگر ثبت نام در این طرح را انجام ندهند بلکه همچنان کسانی که علاقه‌مند هستند در این طرح شرکت کنند می‌توانند به ادارات اوقاف، بقاع متبرکه و مراکز فرهنگی قرآنی آنان مراجعه و ثبت نام کنند.
وی با اشاره به اینکه سهمیه هر شهرستان بر اساس فعالیت‌های قرآنی و تعداد جمعیت شهرستان متفاوت است، گفت: سهمیه شهر شیراز 3 هزار نفر مشخص شده است و چیزی که تاکنون در سامانه ثبت شده است بیش از یک هزار نفر تاکنون در این طرح ثبت نام کرده‌اند ضمن اینکه لحظه به لحظه این آمار تغییر می‌کند و تا امروز صبح، بیش از 6 هزار و 300 نفر در استان فارس در این طرح ثبت نام کرده‌اند.
معاون فرهنگی اوقاف فارس در ادامه به برگزاری آزمون‌های این طرح اشاره کرد و گفت: آزمون‌های شفاهی و کتبی این طرح در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد که آزمون شفاهی توسط مربیان و آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور در چند بقعه متبرکه شاخص استان فارس برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، دوره‌های تربیت مربی نیز برگزار می‌کنیم، گفت: دوره‌های تربیت مربی طرح ملی حفظ قرآن در قم برگزار می‌شود که تاکنون استان فارس بیشترین تعداد اعزام‌شوندگان به این دوره‌ها را در کشور داراست.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 340 نفر از مربیان طرح ملی حفظ در این دوره‌ها شرکت کردند و اکثر آنان موفق به کسب گواهی پایان دوره شدند.

captcha