مشارکت ۱۱ هزار نفری مردم فارس در طرح ملی حفظ قرآن/ تنها سهمیه ۶ شهرستان تکمیل شد
کد خبر: 3327066
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
حسینی خبر داد:

مشارکت ۱۱ هزار نفری مردم فارس در طرح ملی حفظ قرآن/ تنها سهمیه ۶ شهرستان تکمیل شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارس با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر در طرح ملی حفظ قرآن این استان ثبت نام کرده‌اند، از تکمیل سهمیه ۶ شهرستان از ۳۰ شهرستان فارس خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن در این سازمان گفت: این طرح برای چهارمین سال متوالی جهت لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه سهمیه سازمان اوقاف در یک افق پنج ساله، تربیت یک میلیون حافظ قرآن مشخص شده است، افزود: در این راستا هر ساله سهمیه‌های مختلف به 32 استان کشور جهت تربیت حفاظ اختصاص می‌یابد که استان فارس طی این سال‌ها از جمله استان‌هایی است که با توجه به تکثر جمعیتی آن، بیشترین سهمیه حفظ را بعد از تهران و خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

تخصیص سهمیه 22 هزار نفری در سال جاری به فارس
حسینی اظهار کرد: سهمیه حفظ استان فارس در سال جاری 22 هزار و 500 نفر در نظر گرفته است که تاکنون بیش از 11 هزار و 400 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.
معاون فرهنگی اوقاف فارس از فعالیت 400 مربی حفظ در این طرح خبر داد و گفت: 70 درصد این مربیان را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در 300 نقطه و 30 شهرستان استان فارس در حال اجراست، ادامه داد: قریب 200 نقطه بقعه متبرکه و مابقی مساجد و حسینیه‌هایی است که در آن‌ها طرح ملی حفظ قرآن اوقاف اجرا می‌شود.
حسینی با اشاره به نحوه تبلیغ اجرای این طرح عنوان کرد: تبلیغات ما جهت تشویق مردم برای حضور در این طرح، شامل برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی مراسم‌های ترتیل‌خوانی و کلاس‌های طرح نشاط معنوی است که در تمام آن‌ها ثبت نام طرح مذکور نیز انجام می‌شود.

شیراز، بیشترین سهمیه حفظ فارس را داراست
به گفته وی، تاکنون سهمیه حفظ قرآن 6 شهرستان استان فارس تکمیل شده است که در میان شهرستان‌های فارس، شیراز با 2 هزار و 300 نفر بیشترین سهمیه حفظ را تاکنون به خود اختصاص است و تاکنون نیز 2 هزار 400 نفر در آن ثبت نام کرده‌اند.
معاون فرهنگی اوقاف فارس با اشاره به سایر شهرستان‌هایی که سهمیه حفظ آن‌ها در سال جاری تکمیل شده است، گفت: شهرستان‌های جهرم با یک هزار و 200 نفر، استهبان با یک هزار و 100 نفر، ممسنی 800 نفر، قیروکارزین با 600 نفر و رستم با 500 نفر از جمله شهرستان‌هایی هستند که سهمیه حفظ آن‌ها تکمیل شده است.

captcha