همایش بزرگداشت امامزادگان در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 3345193
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
با حضور خادمین آستان قدس رضوی؛

همایش بزرگداشت امامزادگان در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: همزمان با دهه کرامت و سالروز تکریم امامزادگان، مراسم بزرگداشت امامزادگان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام عیسی برادری، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان کرد: همایش بزرگداشت امامزادگان همزمان با دهه کرامت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی افزود: آستان مقدس امامزادگان سیدبهلول خوی، برگشاد سلماس، محمد و ابراهیم(ع) ارومیه، سید‌تاج‌الدین علی میاندوآب و تکیه حمزیان چایپاره در روزهای آینده غبارروبی شده و آماده برگزاری همایش بزرگداشت و تکریم امامزادگان می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تبیین و گسترش فضایل و مناقب اهل بیت(ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، آشنایی مردم با سیره ائمه معصومین(ع) و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

برادری افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، خادمین آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت امامزادگان در شهرستان‌های ارومیه و خوی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های همایش بزرگداشت امامزادگان، اظهار کرد: تجلیل از خادمین و هیئت‌امنای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان‌ها از ویژه‌برنامه‌های همایش بزرگداشت امامزادگان است که با حضور خادمین حرم رضوی انجام می‌گیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: سخنرانی، مولودی‌خوانی در مدح و ثنای امام رضا(ع) و نشست‌های صنفی وقف از دیگر برنامه‌های همایش بزرگداشت امامزادگان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان است.

برادری گفت: برپایی نمایشگاه محصولات دینی و فرهنگی از دیگر اقداماتی است که همزمان با برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان انجام می‌گیرد.

به گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت امامزادگان به مناسبت پنجم ذی القعده، سالروز تکریم امامزادگان همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

captcha