رهبران کشورهای مسلمان توجه ویژه‌ای به بازگشت عالم اسلام به مسیر وحدت داشته باشند
کد خبر: 3350629
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
علی لاریجانی:

رهبران کشورهای مسلمان توجه ویژه‌ای به بازگشت عالم اسلام به مسیر وحدت داشته باشند

گروه سیاسی: رئیس مجلس با بیان اینکه جریان‌های افراطی و تروریستی که در سرزمین‌های اسلامی به ارتکاب جنایات مختلف می‌پردازند، مشکوک هستند، گفت: رهبران کشورهای مسلمان باید توجه کافی برای بازگشت عالم اسلام به مسیر وحدت و همبستگی از خود نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، محمد ولرفال، رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی - ایران و هیئت همراه، عصر یک‌شنبه، 1 شهریورماه، با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، علی لاریجانی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه موجود از جمله رویکردهای پارلمانی برای گسترش روابط دوکشور در زمینه‌های مختلف گفت: ارتباطات پارلمانی در بسط و تعمیق مناسبات فیمابین دو کشور مسلمان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی موریتانی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأثیرگذار است.

وی درهمین راستا افزود: مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور درسطوح مختلف حمایت می‌کند.

لاریجانی در ادامه با تقدیر از مواضع کشور موریتانی در قبال تحولات جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمام ملل مسلمان که تحت ستم قرار گرفته‌اند از جمله آرمان فلسطین دفاع و حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مبتلا به جهان اسلام در عصر حاضر خاطرنشان کرد: تأکید همیشگی بنیانگذار انقلاب و نیز رهبر معظم انقلاب،‌ حفظ اتحاد بین فرقه‌های اسلامی و پرهیز از قرارگرفتن در دام تفرقه و توطئه‌های دشمنان اسلام بوده است.

وی در همین ارتباط افزود: جریان‌های افراطی و تروریستی که درحال حاضر در سرزمین‌های اسلامی به ارتکاب جنایات مختلف می‌پردازند، مشکوک بوده و رهبران کشورهای مسلمان باید توجه کافی برای بازگشت عالم اسلام به مسیر وحدت و همبستگی از خود نشان دهند.

در ادامه این دیدار همچنین «محمد ولدفال»، رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی - ایران، هدف از سفر خود و هیئت همراه را انتقال پیام رئیس مجلس و وزیر خارجه این کشور مبنی بر تأکید و اصرار موریتانی بر تحکیم روابط با جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: اراده مقامات عالی کشور موریتانی بر لزوم توسعه بیش از پیش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشوری تعلق دارد که در جهان اسلام به اتخاذ مواضع اصولی و انقلابی و حفظ عزت و کرامت مسلمانان شهرت دارد.

وی افزود: موریتانی با برخورداری از منابع گوناگون خدادادی، ظرفیت و آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری و فعالیت مشترک با طرح‌های ایران را دارد و مردم مسلمان موریتانی علاقه زیادی به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی از خود نشان می‌دهند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی - ایران در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران درقبال موضوعات حساس جهان اسلام همچون فلسطین و مقابله با ایدئولوژی گروه‌های افراطی تکفیری را الگویی برای کشور متبوع خود خواند و بر افزایش همکاری‌ها در این زمینه تأکید کرد.

وی افزود: رئیس‌جمهور موریتانی در اقدامی صحیح، اقدام به انهدام سفارت رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه مسلمانان فلسطین کرد.

یادآور می‌شود، در این ملاقات جواد جهانگیرزاده، رئیس و سیدعنایت‌الله هاشمی، عضو گروه دوستی پارلمانی ایران - موریتانی حضور داشتند.

captcha