حمایت وزارت ارشاد از مراکز مروج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی
کد خبر: 3352926
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
نوش‌آبادی عنوان کرد:

حمایت وزارت ارشاد از مراکز مروج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی

گروه اجتماعی: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما از همه مراکزی که سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را برای مصرف در جامعه ترویج و تبیین می‌کنند، حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: طبق برنامه پنج ساله ششم توسعه حمایت از هنرمندان و نوآوران فرهنگی در دولت دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حسین نوش‌آبادی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، چهارم شهریورماه در هشتمین دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی که در سالن دانشگاه تربیت مدرس شهید بهشتی مشهد برگزارشد، عنوان کرد: نیروهای مستعد نوجوان و جوان باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی و انحرافات اجتماعی ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه رازداری یکی از صفت‌های اهل ایمان است و جامعه‌ای که راز افراد را نگه ندارد، جامعه سالمی نیست، عنوان کرد: اسرار مردم جزو امانت‌های الهی است لذا این موضوع در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد باید بیان شود، زیرا اینها معارف دینی هستند که باید آموخته شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مدارا با مردم نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مؤمن به شمار می‌رود و هنر بزرگ نظام مدارا با مردم بوده که نحوه مدارا نیز در قرآن بیان شده است.

وی اضافه کرد: وزارت ارشاد زحمات بسیاری می‌کشد و وزیر ارشاد نیز شبانه‌روزی تلاش می‌کند که با دیدگاه مبتنی با اسلام فعالیت فرهنگی انجام دهد اما امروز شاهدیم بدترین حاشیه‌ها را برای دستگاه فرهنگی درست می‌کنند، با این وجود ما صبورانه به کار خود ادامه می‌دهیم.

نوش‌آبادی ادامه داد: برخی نسبت به عملکرد وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی انتقاد دارند که این انتقاد باید پاسخ داده شود اما برخی دیگر از روی نادانی به دنبال حاشیه و حرف و حدیث برای وزارت ارشاد هستند.

وی با بیان اینکه به همان میزان که کار فرهنگی مؤثر و جهت‌دهنده در جامعه انجام می‌شود، به همان مقدار فشارها، حرف و حدیث‌ها، حاشیه‌ها و کمبود اعتبارات برای دستگاه فرهنگی وجود دارد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر بیانات رهبرمعظم انقلاب حرکت می‌کند و این مسئله در اسناد بالادستی نیز دیده می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز تنها با منبر و سخنرانی نمی‌شود مشکلات فرهنگی را حل کرد بلکه باید از شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های جدید برای اطلاع‌رسانی و انتقال ارزش‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم پاسخگوی حجم عظیم اطلاعات باشیم.

وی با اشاره به افزایش تبادلات فکری و فرهنگی در فضای مجازی بیان کرد: باید با این شیوه جدید ارتباطی آشنا شد تا بتوانیم در فضای مجازی نیز به شبهات زیادی که در جامعه و این فضا مطرح می‌شود، پاسخ دهیم.

نوش‎آبادی با بیان اینکه باید با استفاده از شبکه‌های نوین، ارتباطی و اطلاع‌ رسانی درستی را با این ابزار در جامعه داشته باشیم و همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی مانع افزایش شبهات در جامعه بشویم، گفت: نمی‌توان در این شبکه‌های اجتماعی را بست لذا باید با مدیریت محتوا به مقابله با دشمن رفت که در سیاست کلان پنج ساله دوره ششم توسعه به این موضوع پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: محور پنج ساله برنامه ششم توسعه بحث محور اقتصاد مقاومتی پیشتازی در علم، تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی طبق منویات رهبر معظم انقلاب تدوین و برنامه‌ریزی شده است که در این راستا تکیه بر امکانات داخلی و مدیریت جهادی با توجه به اصل قانون 44 قانون اساسی سیاست‌های اقتصادی و دفاعی کشور در اولویت‌های دولت قرار دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد با توجه به اینکه نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و ارزش‌های دینی را دارد یکی از مراکز فرهنگ‌ساز کشور به حساب می‌آیند که طبق برنامه‌ریزی‌های ما این مراکز باید تحت حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه ما از همه مراکزی که سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را برای مصرف در جامعه ترویج و تبیین می‌کنند، حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: طبق برنامه پنج ساله ششم توسعه حمایت از هنرمندان و نوآوران فرهنگی در دولت دیده شده است.

نوش‌آبادی حمایت از مراکزی که هویت ایرانی ـ اسلامی را در جامعه تدوین می‌کنند را جزو خواسته‌ها، منویات رهبری و مصوبات برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد کارهایی کرده‌ایم که بعدا متوجه این زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها خواهید شد.

وی بیان کرد: افزایش قدرت نرم، ورود سرمایه‌گذاری خارجی، جذب گردشگر، افزایش امنیت جزو برنامه‌های توسعه ششم است که در این راستا ورود شبکه‌های خارجی و سازمان‌های گردشگری خارجی باعث توسعه پایدار و طبق گفته‌های رهبر معظم انقلاب اسلام می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق صحبت‌های رهبری باید در برنامه توسعه برنامه ششم حضور گردشگران خارجی در ایران پنج برابر شود، یعنی اگر امسال پنج میلیون گردشگر خارجی داریم این تعداد باید 25 میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه ما به قدری در دنیا امنیت داریم که نگران این نیستیم شبکه‌های خارجی و گزارشگران آنها بخواهند امنیت ما را زیر سؤال ببرند، ابراز کرد: با قدرت به آنها اجازه می‌دهیم، بیایند و امنیت کشور ما را به دنیا نشان دهند.

captcha