اخلاق و رفتار زیبا؛ از برجسته‌ترین ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) + عکس
کد خبر: 3352992
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
مدیر آکادمی اسلامی آلمان عنوان کرد:

اخلاق و رفتار زیبا؛ از برجسته‌ترین ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) + عکس

شعب خارجی: حجت‌الاسلام ترابی اخلاق و رفتار زیبا را از برجسته‌ترین ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) دانست و گفت: آن حضرت هیچ‌گاه با سخنان خود کسی را آزار نمی‌داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم جشنی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، شامگاه سه‌شنبه، سوم شهریورماه با حضور مسلمانان، شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) از ملیت­‌های مختلف در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی، مدیر آکادمی اسلامی آلمان ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در بخشی از سخنان خود به تشریح ابعاد گوناگون شخصیت آن امام همام پرداخت.

وی با بیان اینکه میلاد امام رضا(ع)، یادآور خصوصیات بزرگ مردی است که خلیفه خداوند متعال بر زمین بوده؛ گفت: امام رضا(ع) دارای برجسته‌ترین صفات انسانی است، چنانچه در تاریخ خصوصیات ممتازی همچون اخلاق و رفتار زیبا، عبادت و بندگی خدای سبحان و علم بی‌نظیر برای آن حضرت عنوان شده است.

مدیر آکادمی اسلامی آلمان بیان کرد: امام هشتم شیعیان هیچ‌گاه با سخنان خود کسی را آزار نمی‌داد، با خدمت­کاران و زیردستان به نرمی سخن می‌گفت، با خدمت­‌گذاران و دربانان بر سر یک سفره می‌نشست، به هنگام شادی و خنده، قهقهه سر نمی‌داد و هیچ نیازمندی را از خود نمی‌راند.

ترابی عنوان کرد: امام رضا(ع) مقدار کمی از شب را می‌خوابید و بیشتر آن را به عبادت سپری می‌کرد؛ تا آنجا که مقدور بود، قرآن می‌خواند. بسیاری از روزها را روزه می‌گرفت و به نماز اول وقت اهمیت می‌داد. هنگامی که به بستر می‌رفت به یاد خداوند به تلاوت قرآن مشغول بود.

وی اظهار کرد: در تاریخ آمده است، حضرت هر آنچه می‌فرمود با تکیه بر کلام وحی و استفاده از آیات قرآن کریم بود؛ امام رضا(ع) به ادیان و زبان‌های گوناگون آشنا بود و با هر فرقه‌ای با زبان خودشان سخن می‌گفت.

مدیر آکادمی اسلامی آلمان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به رحمت و بخشش بیکران الهی، افزود: قرآن کریم تأکید می‌کند «إن الله یغفر الذنوب جمیعاً» «خداوند بسیار بخشنده و آمرزنده است و در صورت تحقق توبه واقعی خداوند همه گناهان را مورد عفو و بخشش خود قرار می‌دهد»، اما این مطلب نباید باعث شود که ما گناهان گوناگون را کوچک و بی‌اهمیت قلمداد کنیم.

یادآور می‌شود، در این مراسم پس از اجرای تواشیح، پخش کلیپ، برگزاری مسابقه، اجرای مدیحه‌سرایی، اهدای جوایز و اقامه نماز جماعت مغرب‌و‌عشا، شرکت‌کنندگان میهمان سفره با برکت رضوی بودند.

captcha