مسابقات قرآن کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به کار خود پایان داد
کد خبر: 3383169
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
با اعلام نفرات برتر؛

مسابقات قرآن کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به کار خود پایان داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای که از ۱۵ مهرماه با قرائت پیام آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی، از مراجع عظام تقلید آغاز شده بود، شام‌گاه ۱۶ مهرماه با معرفی نفرات برگزیده در رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای که از 15 مهرماه با قرائت پیام آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع و رقابت 92 آقا و 52 بانو در مشهد آغاز شده بود، شام‌گاه 16 مهرماه با معرفی نفرات برگزیده در رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام سعید ملاحسنی، دبیر اجرایی برنامه‌های قرآنی سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: در این سازمان چند سالی است که سند راهبردی در بحث سیاست های فرهنگی و تبلیغی تهیه شده است و برنامه‌های مختلفی را در سه حوزه توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، اصل ترویج فرهنگ نماز و توسعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر پیگیری و اجرا می کند.

وی افزود: در جلساتی که مسئولان فنی و حرفه ای با اعضای شورای عالی قرآن برگزار کردند، درخواست و پیشنهاد اختصاص بودجه 500 میلیون تومانی را برای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی این سازمان ارائه کردیم تا بتوانیم با توزیع آن در استان‌های مختلف، بخشی از برنامه‌های قرآنی مورد نظر را اجرا کنیم.

ملاحسنی با بیان اینکه مدتی است که مسئولیت کمیسیون آموزش قرآن کارگران کشور به سازمان فنی و حرفه ای سپرده شده است، اظهار کرد: در همین راستا در حال عقد تفاهم نامه با دارالقرآن خانه کارگر هستیم تا براساس آن بتوانیم در بحث آموزش قرآن به کارگران ورود پیدا کنیم.

دبیر اجرایی برنامه‌های قرآنی سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: در بحث آموزش کارگران در مرحله نخست برای تربیت و آموزش قرآنی سه میلیون از کارگران سراسر کشور در حال برنامه‌ریزی هستیم، همچنین، در همین زمینه ابتدا باید به تربیت 500 مربی قرآن از میان کارگران توانمند و دارای استعداد قرآنی با برگزار آزمون اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در حال عقد تفاهم نامه ای نیز با شورای امر به معروف و نهی از منکر هستیم، اظهار کرد: در شش ماه ابتدای سال جاری استاندارهای آموزش امر به معروف و نهی از منکر را تهیه کرده‌ایم.

ملاحسنی با بیان اینکه تاکنون در مورد توسعه و ترویج فرهنگ نماز نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: در جلسه آینده که در مهرماه برگزار می‌شود، بودجه مناسبی برای ترویج فرهنگ نماز اختصاص پیدا خواهد کرد تا در راستای احیاء فضای نمازخانه‌ها و دوره‌های آموزشی استفاده شود.

دبیر اجرایی برنامه‌های قرآنی سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه امروز میزبانی پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای به استان قم واگذار شد، گفت: قصد داریم تا یک ماه آینده برنامه آموزشی و شیوه‌نامه پنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای را تهیه و برای اجرا تقدیم استان‌ها کنیم.

در پایان این مراسم اختتامیه از نفرات برگزیده بانو و آقا در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم با اهدا لوح تقدیر و جوایز تقدیر صورت گرفت، همچنین، برگزیدگان سامانه الکترونیکی «نسیم رحمت» نیز که ویژه ختم قرآن کارکنان این سازمان است، اعلام و هدایایی نیز به آن‌ها اهدا شد.

captcha