استفاده صحیح از نقش بانوان در جبهه حق از درس‌های کربلا است
کد خبر: 3393830
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
عباس‌زاده:

استفاده صحیح از نقش بانوان در جبهه حق از درس‌های کربلا است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف لرستان گفت: یکی از درس‌های کربلااین است که از نقش بانوان در جبهه حق می‎توان استفاده صحیح کرد و وجود حضرت زینب(س) توانست در پیام‌رسانی این حادثه عظیم کربلا بسیار مؤثر باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در همایش رهروان زینبی که امروز، چهارم آبان در حسینیه حبیب بن‌مظاهر خرم‌آباد برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، گفت: اگر حضرت زینب‌کبری(س) نبود وقایع کربلا آن‌گونه که به‌وقوع پیوسته بود و مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش به جهانیان معرفی نمی‌شد و یزید و یزیدیان موفق می‌شدند برای همیشه نام و یاد امام حسین(ع) و کربلا را خاموش کنند.
وی افزود: یکی از درس‌های کربلا برای ما این است که از نقش زنان و بانوان در جبهه حق می‎توان استفاده صحیح کرد در حادثه کربلا نیز با توجه به این‌که در آن زمان رسانه و وسیله‌ای برای پیام‌رسانی وجود نداشت وجود حضرت زینب(س) توانست در پیام‌رسانی این حادثه عظیم بسیار مؤثر باشد.
حجت‌الاسلام عباس‌زاده اضافه کرد: اگرچه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به‌‍ظاهر به‌عنوان اسرای کربلا به اسارت برده شدند و دشمن خیال می‌کرد با این اسارت آن‌ها را تحقیر می‌کند اما خطبه‌ها و سخنرانی‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد توانست با گذشت بیش از 1400 سال از واقعه کربلا، این واقعه همچنان زنده بماند.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان از حضرت زینب(س) به‌عنوان بانویی با فضیلت که بعد از ائمه معصوم بالاترین مقام را دارد یاد کرد و گفت: در کربلا حضرت زینب شاهد شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از بهترین انسان‌های دنیا بود و در این حادثه 18 تن از عزیزترین کسانش را از دست داد او شاهد بود چگونه دشمن اسب بر پیکر امام حسین(ع) تاختند، او شاهد بود چگونه دشمن خیمه‌هایشان را به آتش کشید اما این مصیبت‌ها نتوانست بین او و خدا فاصله بیاندازد حضرت زینب(س) در شب یازدهم محرم نماز شب را اقامه کرد.
وی اضافه کرد: حضرت زینب(س) چون خدا در نظرش بزرگ بود لذا هر حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاد را در مقابل مقام و بزرگی خدا کوچک می‌دانست و این بانوی بزرگوار با چنین نگاهی توانست پیام انقلاب امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برساند و خطبه‌های آتشینش پایه‌های حکومت یزید و عبیدالله را متزلزل ساخت.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: در طول تاریخ هر یک از انبیاء الهی که آمدند و زنان با آنان همراهی کردند موفق و هر یک از آن‌ها که همراهی بانوان را نداشتند ناموفق بودند که نمونه بارز آن همراهی زنان و بانوان بود که توانست انقلاب امام حسین(ع) را جهانی کند و در انقلاب اسلامی ایران نیز بانوان نقش مهمی داشتند.
عباس‌زاده با تاکید بر این‌که بانوان جامعه ما باید زینبی باشند، گفت: بانوان ولایی و زینبی باید عرصه را بر بانوان بی‌حجاب و بدحجاب تنگ کنند چراکه شایسته نیست در استانی که همه مردم آن شیعه هستند شاهد بی‌حجابی و بدحجابی برخی بانوان باشیم.
معاون اوقاف لرستان با بیان این‌که تنها راه نجات و رستگاری، پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) است، افزود: دوران امام سجاد(ع) سخت‌ترین دوره برای امامت بود اما او با زبان دعا و استفاده از گریه برای امام حسین(ع) توانست عرصه را برای امامت سایر ائمه مهیا سازد به‌نحوی که بعد از امام حسین(ع) دیگر بنی‌امیه و بین‌عباس جرأت نکردند هیچ یک از امامان را آشکارا به شهادت برسانند بلکه آن‌ها را با دسیسه‌هایی و به2طور مخفیانه به شهادت می‎رساندند و در ظاهر خود را عزادار شهادت آن‌ها نشان می‌دادند.

captcha