بانوان از مجالس عزاداری ائمه(ع) درس اخلاقی بگیرند
کد خبر: 3394875
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
آیت‌الله نیازی:

بانوان از مجالس عزاداری ائمه(ع) درس اخلاقی بگیرند

گروه اجتماعس: سخنران و مدرس حوزه علمیه گفت: بانوان باید بر قرائت دعای توسل و دعا برای سلامتی امام زمان(عج) و خواندن حمد مداومت داشته باشند و از مجالسی که به یاد ائمه برگزار می‌شود، نتیجه و درس اخلاقی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در همایش رهروان زینبی که امروز، چهارم آبان در حسینیه حبیب بن‌مظاهر خرم‌آباد برگزار شد، آیت‌الله نیازی، از فضلا و سخنرانان مطرح کشور در رابطه با نقش حضرت زینب(س) در حادثه کربلا، گفت: اولین نقشی که از این بانوی بزرگ اسلام قابل توجه است نصایح این بانو به حضرت سجاد(ع) است.
وی افزود: وقتی امام سجاد(ع) پیکرهای غرقه به خون امام حسین(ع) و سایر شهدای کربلا را مشاهده کرد شروع به بی‌تابی کرد که حضرت زینب(س) او را دل‌داری داد و آرام کرد و به او فرمود: اگر شما خود را در این مصیبت از پا درآورید چه کسی امام خواهد شد که این‌گونه سخن گفتن بیان‌گر مقام و عصمت صغرای بزرگ بانوی دشت کربلا است.
این کارشناس مذهبی با بیان این‌که آن‌چه که می‌تواند در مقابل کفر جهانی مملکت ما را نگه دارد این اجتماعات و توسلات به ائمه‌اطهار(ع) است، ادامه داد: بانوان ولایی و زینبی نباید تنها به یک روز که به‌عنوان نمادین انجام می‌گیرد اکتفا کنند بانوان باید بر قرائت دعای توسل و دعا برای سلامتی امام زمان(عج) و خواندن حمد مداومت داشته باشند و از این مجالس که به یاد ائمه برگزار می‌شود نتیجه و درس اخلاقی بگیرند.
آیت‌الله نیازی اضافه کرد: وقایع تلخ و ناگواری که بر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) گذشت برای این بود که معارف شیعه به دست ما برسد.
وی افزود: وقتی امام سجاد(ع) در حالی‌که به غل و زنجیز بسته شده بود وارد دروازه کوفه یا شام شد مردی از او حال و روزش را پرسید که امام زین‌العابدین جواب داد ما پیروز هستیم اگر الان به غل و زنجیر کشیده شده‌ایم برای این است که دین آزاد شود، و به برکت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود که مردم با مفاهیم اصلی دین آشنا شدند.

این سخنران مطرح کشور گفت: در دوران امام حسین(ع) مردم به‌نام دین علناً در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند یزید خود را جانشین پیغمبر معرفی کرده بود و امام حسین(ع) در نظر مردم کسی بود که علیه دین خروج کرده بود لذا فتوا دادند که بر همه مردم واجب است علیه او بجنگند و این‌چنین بود که واقعه کربلا به‌وقوع پیوست.
وی افزود: افشاگری‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در مجلس یزید و عبیدالله بن زیاد باعث شد مردم به واقعیت‌ها پی برده و متوجه شوند یزید به نام دین علیه امام حسین(ع) استفاده کرده است.
آیت‌الله نیازی اضافه کرد: پس از واقعه کربلا بود که دیگر کسی جرأت نداشت به نام دین علیه ائمه‌اطهار(ع) اقدام کند و دیگر کسی جرأت نداشت مفاهیم خرافی و جاهلی را به نام دین به مردم عرضه کند.

واقعه کربلا جلوی تفسیرهای غلط از دین را گرفت

وی با بیان این‌که کربلا اصل دین را به ما یاد داد و جلوی تفسیرهای غلط از دین را گرفت، گفت: با توجه به این‌که نبی مکرم اسلام در دوران رسالتش با جنگ‌های زیادی مواجه بود لذا فرصت کافی برای بیان تمام احکام مربوط به دین و اسلام را نداشت لذا این احکام از طریق وحی به پیامبر ابلاغ و پیامبر نیز آن‌ها را به امام علی(ع) ابلاغ و به ترتیب این احکام توسط سایر ائمه برای مردم بیان شد و اختلاف شیعه و غیر شیعه در این است که شیعه معتقد است همه دین به وحی الهی بوده است و آن وحی توسط نبی مکرم اسلام به ائمه منتقل شده است و توسط ائمه برای مردم بیان شده و الان نیز بسیاری از احکام دین در خدمت امام زمان(عج) است که با ظهورش برای مردم اعلام می‌شود.

captcha