بالاترین کرامت انسانی شناخت معرفت اولیای الهی است
کد خبر: 3395123
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
حقدادی:

بالاترین کرامت انسانی شناخت معرفت اولیای الهی است

گروه اجتماعی: معاون آموزشی حوزه علمیه استان مرکزی گفت: بالاترین کرامت انسانی در عالم هستی شناخت امام حسین(ع) و معرفت اولیای الهی است، رهروان زینبی باید در وهله اول خود را مزین به این کرامات کنند سپس آن را در وجود فرزندان خویش نهادینه سازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمد امین حقدادی، معاون آموزشی حوزه علمیه استان عصر روز گذشته، 4 آبان در تجمع رهروان زینبی که در امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک برگزار شد، به جایگاه و منزلت بانوان در آیات الهی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال برای مثال زدن خوبان و بدان به آسیه همسر فرعون و همسر ابولهب اشاره می‌کند و آسیه را سمبل خیر و نیکی و همسر ابولهب را سمبل فساد و تباهی می‌داند.

وی این مثال‌ها را هدف خواند و تصریح کرد: بدون شک اگر زنان در جامعه عفیف و پاکدامن باشند آن جامعه به سمت اصلاح و خیر پیش خواهد رفت و اگر جامعه‌ای به سمت فساد و تباهی برود بدون شک زنان آن جامعه در انحراف نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حقدادی در ادامه سخنان خویش تبلور نهضت عاشورا در جوامع اسلامی را مرهون شاخصه‌های اعتقادی 5 گانه دانست و گفت: بدون تردید اگر جوامع به اصول ادیان الهی پایبند باشند سعادت و بهروزی نصیب آنها خواهد شد و زمینه پویایی جامعه فراهم می‌شود.

وی باور به توحید را اولین گام برای داشتن جامعه‌ای سالم و دینی بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه کلید حل تمامی مشکلات مشروط به عنایت حضرت باریتعالی است، با داشتن باور یقینی می‌توان در برابر مشکلات ایستاد، لذا نهادینه شدن ایمان به یکانگی در قلب روح و روان نوجوانان یکی از تکالیف مادران است که باید دقت لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام حقدادی عامل دوم را باور به کرامت انسانی خواند و بر ضرورت نهادینه شدن این مؤلفه مهم در جامعه تأکید کرد و با اشاره به اینکه برخی از کرامات ذاتی و برخی دیگر اکتسابی هستند، گفت: بالاترین کرامت انسانی در عالم هستی شناخت امام حسین(ع) و معرفت اولیای الهی است، رهروان زینبی باید در نظر داشته باشند که در ابتدا خود به کرامت انسانی برسند و پس از آن این شاخصه مهم و باور دینی را در وجود فرزندان خویش نهادینه کنند.

معاون آموزشی حوزه علمیه ضمن اشاره به باور به استعدادهای انسان به عنوان سومین شاخصه، اظهار کرد: مادران باید در نظر داشته باشند در تربیت فرزندان خویش تنها به استعدادهای علمی آنان توجه نکنند؛ بلکه توجه به استعدادای معنوی و دینی یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی است که باید در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: باور به زندگی پس از مرگ یکی از رموز داشتن جامعه‌ اسلامی سالم است، با تعمق در این تفکر افق دید انسان گسترده‌تر می‌شو و تحمل مشکلات آسان‌تر، و از طرف دیگر انسان به راحتی خود را در معرض سقوط  و انحطاط اخلاقی قرار نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام حقدادی با تأکید بر اینکه جریان عالم به سمت حاکمیت حق است و این باوری است که یقین به آن سلامت جامعه اسلامی را تضمین می‌کند افزود: ایمان به این مهم موجبات پیروزی ایران در سال 57 را فراهم کرد، اگر قرارست جامعه به هدف اصلی که زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است برسد باید بانوانی با ایمان، پاکدامن و متقی اصلاح امور را در دست گیرند.

این مقام مسئول در پایان، بانوان جوامع اسلامی را پیام‌آوران عاشورا خواند و تصریح کرد: بانوان با دنبال کردن راه حضرت زینب(س) می‌توانند اهداف و زوایای مختلف نهضت عاشورا را در جهان بسط و گسترش داده و مروج فرهنگ حسینی باشند.

خبرنگار: مریم روشن

captcha