برگزاری همایش رهروان زینبی(س) در بقاع متبرکه استان اردبیل
کد خبر: 3397189
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

برگزاری همایش رهروان زینبی(س) در بقاع متبرکه استان اردبیل

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان اردبیل گفت: همایش رهروان زینبی(س) در ۱۰ بقعه متبرکه استان اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام احمد علی‌نسب، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: در این همایش‌ها که با هدف شناساندن سیره عملی زندگی اباعبدالله حسین(ع)، الگوگیری از زندگی قافله سالار کربلا و پیام آور نهضت حسینی حضرت زینب کبری(س) در 10 بقعه شاخص استان برگزار شد، بانوان ولایی با شعار«لبیک یا زینب، هیهات من الذله و لبیک یا حسین» به عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) اعلام وفاداری کردند.

بنابراین گزارش در مراسم شاخص استان که روز گذشته در امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل برگزار شد، حجت‌الاسلام احمد علی‌نسب، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان، هدف از قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: زنان در جامعه و در منازل خود مسئولیتی زینبی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه هر سال عزای امام حسین(ع) با شور هر چه بیشتر برگزار می‌شود و با گذشت یک هزار و 400 سال از شهادت امام حسین(ع)، از گرمای عشق حسینی در قلب مردم کاسته نشده است، خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام حسین(ع) و یارانش، امام سجاد(ع) با خطبه‌های آتشین خود کاخ دشمنان امام علی(ع) را لرزاند و حضرت زینب(س) نیز خطبه‌های کوبنده‌ای ایراد کردند.

علی‌نسب با تأکید بر اینکه زنان مسلمان مسئولیتی زینبی در خانه و اجتماع دارند، تصریح کرد: با توجه به گسترش فعالیت شبکه‌های مجازی و تبادل پیامهای مختلف در آن، مسئولیت بانوان در جامعه و در خانواده سنگین‌تر می‌شود.

وی صبر، استقامت، امر به معروف و نهی از منکر و توجه به حجاب را سه فاکتور اساسی زندگی حضرت زینب(س) عنوان کرد و افزود: مردم باید شخصیت حضرت زینب(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان با اشاره به اینکه داشتن الگوی خوب نیاز اساسی امروز جامعه است، افزود: دشمن سعی دارد الگوهای نامناسبی را به جامعه معرفی کند از این رو در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های ماهواره برای رسیدن به این هدف خود تلاش می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پدران و مادران باید الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند، خاطرنشان کرد: مردم ما که خود را شیعه می‌دانند باید با الگو قرار دادن شخصیت حضرت زینب(س) در راستای مقابله با اهداف دشمن گام بردارند
.
حجت‌الاسلام علی‌نسب با تأکید بر اینکه از بین بردن زشتی، انجام گناه و ترویج بی‌حیایی از مهم‌ترین مضرات ماهواره است، گفت: بانوان ما نه‌ تنها باید با آن برخورد کنند بلکه عفاف و حجاب را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی تصریح کرد: پایبندی به حجاب و عفاف مورد توجه تمام اهل بیت(ع) بوده است و کسی که شیرینی حجاب را چشیده باشد زیر سلطه استکبار نمی‌رود و در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارد.

captcha