نشست کمیته برنامه‌ریزی چهاردهمین جشنواره امام رضا(ع) در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3421661
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
با حضور معاون وزیر ارشاد صورت می‌گیرد؛

نشست کمیته برنامه‌ریزی چهاردهمین جشنواره امام رضا(ع) در مشهد برگزار می‌شود

گروه هنر: نشست دو روزه کمیته برنامه‌ریزی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور علی‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدجواد جعفری، دبیر این جشنواره، در جوار بارگاه رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نشست دو روزه کمیته برنامه‌ریزی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور علی‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدجواد جعفری دبیر این جشنواره، در جوار بارگاه رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، مشهد مقدس در روزهای 12 و 13 آبان‌ماه جاری میزبان این نشست خواهد بود که مسئولان دبیرخانه‌های برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع)، در قالب 8 کمیسیون تخصصی، به بررسی و تصویب فراخوان‌های پیشنهادی برنامه‌های موضوعی این جشنواره در دوره چهاردهم خواهند پرداخت.

هم چنین با حضور نمایندگان معاونت‌های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئولیت دبیری کمیسیون‌های تخصصی این نشست را برعهده دارند، نظر در خصوص اعلام همزمان فراخوان برنامه‌های موضوعی تبادل نظر و هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

بر همین اساس طبق اعلام قبلی سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) فراخوان دوره چهاردهم جشنواره امام رضا(ع) در 28 آبان‌ماه جاری و همزمان با سالروز میلاد باسعادت امام موسی کاظم(ع) درسطح ملی و بین‌المللی منتشر خواهد شد.

تبادل نظر در خصوص نحوه انتخاب هیأت داوران برنامه‌های موضوعی این جشنواره با هماهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و تأیید معاونت‌ها و حوزه‌های تخصصی و همچنین بررسی مجدد نحوه انتخاب اعضای اتاق فکر این برنامه‌ها از دیگر دستور کارهای این نشست است.

بر همین اساس، در نشست کمیته برنامه‌ریزی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، درخصوص چگونگی حضور برگزیدگان و تکریم آنان در زمان برگزاری مراسم اختتامیه برنامه‌های موضوعی استان‌ها، بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

همچنین مصوبات کمیسیون‌های 8 گانه کمیته برنامه‌ریزی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، متشکل از کمیسون‌های فرهنگی، هنری، سینمایی، کودک و نوجوان، مطبوعاتی، رسانه‌های دیجیتال، پژوهشی و جشن‌های مردمی دهه کرامت، به صورت یک بیانیه رسمی اعلام و منتشر می‌شود و این مصوبات می‌باید توسط دست اندرکاران جشنواره اجرایی شود.

یادآور می‌شود، جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) همه ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود. افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی‌القعده در قم و اختتامیه آن در 11 ذی‌القعده در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

captcha