۵۰۰ مسجد؛ پذیرای خانواده‌های پناهجو در آلمان
کد خبر: 3449329
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

۵۰۰ مسجد؛ پذیرای خانواده‌های پناهجو در آلمان

شعب خارجی: با احتساب بیش از ۵۰۰ مسجد و بیش از ۱۰۰ مرکز حدود یک هزار خانواده پذیرای خانواده‌های پناهجو در آلمان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی berlin.icro.ir، در حالی که مسئله پذیرش و اسکان پناهجویان و آوارگان بحث داغ رسانه ‌های اروپاست، مجمع اسلامی ملی ــ گروش (IGMG) و انجمن جامعه و امداد حسنه (HASENE) به موج ورود پناهجویان واکنش نشان دادند.

بکیر آلتاش، دبیرکل مجمع اسلامی ملی ــ گروش درباره پذیرش حدود چهار هزار آواره پناهجو، گفت: در اولین قدم هر یک از مراکز و مساجد تحت پوشش این مجمع اسلامی در آلمان و اروپا دست کم یک خانواده پناهجو را خواهد پذیرفت.

وی افزود: با احتساب بیش از 500 مسجد و بیش از 100 مرکز دیگر، ما حساب کرده ایم که حدود یک هزار خانواده را بتوانیم پناه دهیم که تقریباً چهار هزار نفر می‌شود.

همچنین به گفته آلتاش طی هماهنگی که با حدود 70 مدرسه اسلامی در سراسر اروپا صورت گرفته، قرار است در زمانی کوتاه زمینه تحصیلات کودکانی که به سن مدرسه رسیده اند، فراهم شود. از ویژگی های این مدارس اسلامی این است که خصوصی هستند و بر اساس شهریه دانش آموزان اداره می شوند و همچنین از طرف دولت به رسمیت شناخته می شوند و مدارک‌شان دارای اعتبار قانونی است.

این مراکز و مساجد باید نسبت به سکونت و تأمین خوراک و پوشاک پناهجویان قبول مسئولیت کرده و در تمام مراحل اداری پذیرش و استقرار از قبیل تنظیم مدارک و مراجعات به دفاتر و ادارات و جست‌وجوی منزل و کار و مدرسه نیز در کنار آنان باشند.

در عین حال به گفته مسعود گل بهار، مدیر انجمن حسنه، کمپین قربانی که معمولاً برای کشورهای فقیر برگزار می شده، قرار است برای اولین بار در آلمان صورت گیرد تا با توجه به شرایط فعلی پناهجویان و درخواست بالای مواد غذایی مورد نیاز، این احتیاج پناهجویان تأمین شود.

آلتاش و گل بهار با رد انتقاداتی که بعضاً در جامعه و فضای رسانه ای نسبت به کم کاری مسلمانان اروپا نسبت به پناهجویان ابراز می شود، تأکید کردند که تمام برنامه های ذکر شده خصوصی و مبتنی بر کمک های مالی مسلمانان و بدون حمایت دولت بوده است.

captcha