رونمایی از کتاب «مسند حُذَیفة بن یمان» در همایش «مدائن» عراق
کد خبر: 3482520
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

رونمایی از کتاب «مسند حُذَیفة بن یمان» در همایش «مدائن» عراق

گروه بین‌الملل: کتاب «مسند حُذَیفة بن یمان»(صحابی مشهور پیامبر اکرم(ص))، در حاشیه پنجمين همايش بين‌المللي و سالانه «سلمان، ميعادگاه اديان» در شهر «مدائن» عراق رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «مسند حُذَیفة بن یمان» در همایش «مدائن» عراق

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پنجمين همايش بين‌المللي و سالانه «سلمان، ميعادگاه اديان» اوایل هفته جاری به همت اداره اوقاف شيعيان عراق در شهر «مدائن» این کشور برگزار شد.

این همایش شاهد حضور شخصیت‌های مختلف دینی از جمله نماینده اداره اوقاف شیعیان عراق، نماینده اداره اوقاف اهل سنت، نماینده مسیحیان ارتودوکس، نماینده رهبر اسماعیلیه، رهبر ایزدیان جهان، و سایر اندیشمندان حوزه و دانشگاه بود.

در این همایش، هشت مقاله از دانشگاه اصفهان، دو مقاله از حوزه علمیه اصفهان، یک مقاله از دانشگاه مشهد در کنار مقالاتی از عراق و تونس در معرفی شخصیت سلمان فارسی ارائه گردید.

حسن الجبوری، تولیت مزار سلمان فارسی، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران، سلمان فارسی را ستون خیمه اتحاد طیف‌های مختلف عراق توصیف کرد و حضور اندیشمندان ایرانی را در این همایش فرصتی مغتنم دانست.

در این همایش، گروه تواشیح «سلام» از اصفهان تواشیحی با مضمون سلمان اجرا نمود و این همایش به طور مستقیم از کانال کربلا پخش شد و در پایان نیز از کتاب «مسند حذیفة‌ بن الیمان» که با همکاری تولیت مزار سلمان فارسی و دانشگاه اصفهان تألیف گردیده، رونمایی شد.

همچنین، این همایش شاهد حضور «محمدرضا فلاح»، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بود.

حُذَیفة بن یمان، صحابی مشهور پیامبر اکرم(ص) و از نخستین اسلام‌آورندگان است. او در بسیاری از جنگ‌های صدر اسلام با پیامبر(ص) همراهی کرد. وی از اصحاب و شیعیان خاص حضرت علی (ع) نیز بوده، به طوری که در برخی از روایات به عنوان یکی از ارکان چهارگانه صحابی امام علی (ع) از او یاد شده است.

از حذیفه روایاتی در‌ شأن و منزلت امام علی(ع) و اهل‌بیت (ع) نقل کرده‌اند. وی در فتوحات دوره خلفا از جمله جنگ نهاوند شرکت کرد.

captcha