رهبران مسلمان جهان در فهرست ترور داعش + اسامی
کد خبر: 3489072
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

رهبران مسلمان جهان در فهرست ترور داعش + اسامی

گروه بین‌الملل: داعش فهرستی از رهبران و فعالان مسلمان در اروپا، آمریکا و استرالیا را که قصد ترور آن‌ها را دارد، منتشر کرد.

ادیت‌شده//رهبران مسلمان در فهرست ترور داعش + اسامی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ARA News، داعش با انتشار فهرست رهبران و مبلغان اسلامی فعال در اروپا، آمریکا و استرالیا آن‌ها را «امامان کفر» خواند و اعلام کرد: قصد ترور این افراد را دارد.
 
این فهرست در آخرین شماره نشریه انگلیسی «دابق»(نشریه اینترنتی وابسته به داعش) منتشر شده و شامل 21 نفر از فعالان و رهبران مسلمان، مبلغان سلفی و صوفی است که برخی وابسته به جماعت اخوان‌المسلمین مصر هستند.
 
ابو بصير الطرطوسی، حمزه يوسف، پيير فوگل (ابوحمزة)، صهيب ويب، محمد اليعقوبی، هشام قبانی، ياسر القاضی، بلال فيليپس، توفيق چاودری، وليد بسيوني، عبدالحكيم كويك، محمد الإبياری، عارف علی خان، رشاد حسين، كيت إليسون(نماینده مسلمان کنگره آمریکا)، هما عابدين(مشاور امور خارجی هیلاری کلینتون)، محمد عبدالباری و سعيدة وراسی(اولین وزیر مسلمان در دولت انگلیس)، وقار أعظمی، ساجد جاويد(وزیر مشاور در امور فرهنگی انگلیس که مسلمان است و تابعیت پاکستانی دارد) و اجمل مسرور در این فهرست جای گرفته‌اند.
 
بنا بر این گزارش، کمال ایوب، از فعالان رسانه‌ای اظهار کرد: داعش پس از ورشکستگی سیاسی و نظامی و خسارت‌های وارده در سوریه و عراق اکنون در حال تلاش برای کسب اعتبار و وجهه برای خود است.
 
وی افزود: همه شاخص‌ها نشان می‌دهد که این تشکیلات در سخت‌ترین شرایط به سر می‌برد و در آستانه سقوط است.

captcha