بسیج ۷ هزار نفری نیروهای پلیس در طرح امنیت اخلاقی
کد خبر: 3489821
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
فرمانده نیروی انتظامی تهران خبر داد:

بسیج ۷ هزار نفری نیروهای پلیس در طرح امنیت اخلاقی

گروه جامعه: فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از بسیج ۷ هزار نفری نیروهای پلیس برای برقراری نظم و امنیت اخلاقی در معابر پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سردار حسین ساجدی نیا صبح امروز در حاشیه آغاز طرح برخورد با ناامنی‌های اجتماعی در شهر تهران گفت: یکی از موضوعاتی که همیشه جزو مطالبات مردم شهر تهران برشمرده می‌شد بحث برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی و برخورد با مزاحمان نوامیس و همچنین رانندگانی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، بود. از ابن رو با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی و همچنین بسیج ۷ هزار نفری از نیروهای پلیس طرح برخورد نامحسوس با هنجارشکنان اجتماعی در معابر اصلی پایتخت در دستور کار ماموران ناجا قرار گرفت.

سردار ساجدی‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه ۴ مورد برخورد با آلودگی صوتی، حرکات پرخطر رانندگان، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و کشف حجاب جزو ۴ مورد خط قرمز پلیس برای برخورد با هنجارشکنان اجتماعی است، افزود: از صبح امروز ۷ هزار نیروی زن و مرد پلیس به صورت نامحسوس در معابر، مراکز خرید، بزرگراه‌ها و خیابان‌های پرتردد حضور دارند و نسبت به تذکر قانونی به افراد خاطی اقدام می‌کنند.

وی درباره نحوه برخورد با هنجارشکنان اجتماعی افزود: از آنجایی که برخورد با هنجارشکنان منوط به رانندگان داخل خودروهای در حال تردد در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها است، از این رو ماموران گشت نامحسوس پلیس با رصد شماره پلاک خودروهای هنجارشکن اقدام به تماس با مالک خودرو می‌کنند و فرد خاطی حتما برای رفع تخلف به پلیس امنیت مراجعه کند، در غیر این صورت نام مالک خودرو در لیست افراد خاطی در پلیس امنیت ثبت می‌شود و هنگام نقل و انتقال سند خودرو و هنگام دریافت هرگونه خدمات برای خودرویشان، این افراد شناسایی می‌شوند و باید حتما نسبت به رفع تخلف خود اقدام کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فعالیت ۷ هزار نیروی پلیس نامحسوس گفت: این افراد هم پلیس هستند و هم ضابط قضایی. آنها برای برخورد با متخلفان اجتماعی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و برای تسهیل در روند کار آنها هماهنگی‌های قضایی نیز صورت گرفته است.

سردار ساجدی‌نیا با اشاره به اینکه نیروهای گشت نامحسوس حق برخورد مستقیم با هنجارشکنان را ندارند، افزود: برخورد با هنجارشکنان به صورت محسوس فقط برعهده مامورانی است که لباس نیروی انتظامی بر تن دارند.

captcha