دومین طرح گفتمان علوم انسانی اسلامی اجرا می‌شود
کد خبر: 3518956
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

دومین طرح گفتمان علوم انسانی اسلامی اجرا می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: دومین طرح گفتمان علوم انسانی اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور 350 نفر از دانشجویان نخبه سراسر کشور در قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی فتوتیان، مسئول اجرای طرح امروز دهم مردادماه در نشستی خبری گفت: این طرح سه محور اصلی دارد که محور اول آن فهم و آشنایی عمیق شرکت‌کنندگان با علوم انسانی غرب و وارداتی است که البته متاسفانه فضایی برای آشنایی دانشجویان با مبانی کلان علوم انسانی به طور معمول در محیط دانشگاه فراهم نمی‌شود.
وی افزود: محور دوم، محور دین‌‌شناسی است اعم از دین‌شناسی مصطلح و رایجی که در ذهن ما وجود دارد و مراد آشنایی با ظرفیت‌های علوم انسانی است که در تاریخ و تمدن فرهنک اسلامی حضور داشته است.
فتوتیان تصریح کرد: محور سوم نیز آشنایی با رویکردهای متنوع و مختلف صاحبنظران علوم انسانی در دو دهه اخیر بوده است که بعد از سخنان رهبری و بحث نهضت نرم‌افزاری شکل گرفت و ما از آن به عنوان علوم انسانی اسلامی تعبیر می‌کنیم.
فتوتیان با اشاره به حضور 350 نفر در این طرح، تصریح کرد: این تعداد دانشجو از همه نقاط ایران آمده‌اند و تمرکز فقط بر تهران نبوده است همچنین سایتی برای این دوره طراحی شده و مطالب مفید همچنین چکیده محتوای دوره بر روی آن قرار خواهد گرفت.
مسئول اجرای طرح با بیان اینکه نخبه‌بودن دانشجویان علوم انسانی از دیگر ویژگی‌های این طرح است عنوان کرد: همچنین روزانه فقط یک عنوان سخنرانی داریم و بعد از سخنرانی یکسری از دانشجویان دکترا و یا اعضای هیئت علمی جوان به طرح مباحث خود می‌پردازند که این سبک جدید آموزشی است و دانشجو می‌تواند روی یک محور متمرکز شود.
افتتاحیه دوره؛ 15 مرداد
مسئول اجرای این دوره افزود: افتتاحیه طرح 15 مردادماه در سالن غدیر دفتر تبلیغات با حضور حدادعادل، رئیس شورای تحول در علوم انسانی آغاز خواهد شد و طرح نیز بعد از دو هفته خاتمه می‌یابد و مراسم اختتامیه نیز در دفتر تبلیغات برگزار خواهد شد.
فتوتیان تصریح کرد: میرباقری، گلشنی، زرشناس، زیباکلام، عبدالکریمی، کچوئیان، اعرافی، محمدتقی سبحانی، پارسانیا و ... از جمله استادان برجسته علوم انسانی حاضر در این دوره هستند.
وی افزود: کتاب «گفتمان علوم انسانی» که محصول مطالب علمی سال گذشته است نیز در مراسم اختتامیه این دوره یعنی 29 مردادماه در محضر شخصیت‌های دعوت شده رونمایی خواهد شد.
captcha