اسلام از جنایات گروه‌های تروریستی مبرا است
کد خبر: 3525896
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
مفتی اعظم لبنان:

اسلام از جنایات گروه‌های تروریستی مبرا است

گروه بین‌الملل: شیخ «عبداللطیف دریان» در دیدار با هیئت ژاپنی تأکید کرد: اسلام دین رحمت، میانه‌روی، اعتدال و ارزش‌های اخلاقی است و از جنایات و کشتار گروه‌های تروریستی مبرا است.

اسلام دین ارزش‌های اخلاقی و رمت است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الدیار»، شیخ عبداللطیف دریان، مفتی اعظم لبنان، دیروز، ششم شهریورماه، با «نیوانو»، رئیس مؤسسه «کسیکای» ژاپن که در رأس هیئتی ژاپنی به لبنان سفر کرده است، دیدار کرد.
مفتی اعظم لبنان در این دیدار که «محمد السماک»، دبیرکل کمیته ملی اسلامی ـ مسیحی این کشور نیز حضور داشت، بر ضرورت همکاری ادیان و تمامی فرهنگ‌ها با یکدیگر تأکید کرد و گفت: صدای اعتدال و میانه‌روی باید قوی‌تر از صدای تندروی، افراطگرایی و تروریسم باشد.
شیخ عبداللطیف دریان بیان کرد: اسلام دین رحمت، ارزش‌های اخلاقی، تسامح و مدارا، آزاداندیشی و گفت‌وگو با دیگران است و از قتل و تروریسم و هتک حرمت و کرامتی که برخی گروه‌ها با نام اسلام انجام می‌دهند، مبرا است.
بنابر این گزارش، هیئت ژاپنی نیز در این دیدار که در مقر دارالفتوای لبنان برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به کودکان پناهنده سوری انجام می‌دهند، ارائه دادند.
این هیئت همچنین، بهره‌مندی از تجربه لبنان در زندگی مشترک و احترام به کرامت انسان و تفاوت میان ادیان و فرهنگ‌ها را خواستار شد.
captcha