نخستین دوره محافل قرآنی ویژه بانوان در عتبات عالیات به پایان رسید
کد خبر: 3531602
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
همزمان با شب عید غدیر؛

نخستین دوره محافل قرآنی ویژه بانوان در عتبات عالیات به پایان رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین دوره محافل قرآنی و دوره آموزشی قرآن کریم ویژه بانوان که با حضور بانوان قاری و حافظ ممتاز ایرانی از عید سعید قربان در عتبات عالیات آغاز شده بود، همزمان با شب عید فرخنده غدیر به پایان رسید.

فهیمه‌سادات موسوی‌نیا، مدیرعامل انجمن قرآنی بانوان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری اولین دوره محافل قرآنی ویژه بانوان از عید سعید قربان در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز کرد: این برنامه همزمان با شامگاه عید فرخنده غدیرخم با حضور بانوان قاری و حافظ ممتاز بارگاه رضوی و حسینی به پایان رسید.
وی افزود: این محافل برای نخستین بار بود که ویژه بانوان زائر و مجاور حرم سیدالشهداء(ع) به همت انجمن قرآنی بانوان استان خراسان رضوی و با مشارکت اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی و دعوت دارالقرآن حرم حضرت اباعبدالله(ع) برگزاری می‌شد.
نخستین دوره محافل قرآنی بانوان در عتبات عالیات در حال برگزاری است
وی تصریح کرد: در این محافل اساتید و قاریان ممتاز و برجسته بانوی ایرانی از جمله سمیه حاجعلی، نفر اول مسابقات سراسری اوقاف، حافظ کل قرآن کریم از تهران و فهیمه‌سادات موسوی‌نیا، نفر اول مسابقات سراسری دانشجویی و داور ممتاز کشور از مشهد حضور یافتند.
این قاری برجسته ادامه داد: همچنین هاجر اسوار، نفر اول مسابقات سراسری اوقاف در رشته قرائت از اردبیل و مهتاب عیدی، نفر اول مسابقات سراسری اوقاف در رشته قرائت از استان لرستان از دیگر بانوان قرآنی حاضر در این محافل به شمار می‌رفتند که به تلاوت پرداختند.
نخستین دوره محافل قرآنی بانوان در عتبات عالیات در حال برگزاری است
موسوی‌نیا گفت: این محافل برای اولین‌بار ویژه بانوان زائر و مجاور حرم مطهر امام حسین(ع) در طول دهه ولایت هر شب پس از اقامه نماز مغرب در طبقه فوقانی حرم مطهر حسینی و علوی برپا شد.
موسوی‌نیا ادامه داد: علاوه بر برگزاری محافل قرآن، در این مدت برای نخستین بار یک دوره آموزشی ۱۰ روزه در دو نوبت صبح و عصر برای حدود 30 نفر از مربیان و حافظان بانوی کشور عراق جهت ارتقاء سطح حفظ و قرائت آنها برگزار شد.
وی اضافه کرد: این دوره آموزشی با حضور دو نفر از اساتید و داوران مجرب کشور، مشارکت اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی و عتبه حسینی  و به دعوت دارالقرآن حرم سیدالشهداء(ع) در کربلا در این مدت صورت گرفت.
نخستین دوره محافل قرآنی بانوان در عتبات عالیات در حال برگزاری است
مدیرعامل انجمن قرآنی بانوان خراسان رضوی افزود: کار تدریس این دوره آموزشی در حرم سیدالشهداء(ع) را مریم خطیب، استاد و داور برجسته قرآن کریم در بخش تجوید و وقف و ابتداء و فهیمه‌سادات موسوی‌نیا، داور برجسته قرآن در بخش صوت و لحن را عهده‌دار بودند.
این داور برجسته قرآن ابراز کرد: از چند سال قبل و طبق تفاهم‌نامه‌ای که میان دو عتبه مقدس رضوی و حسینی صورت گرفت، اعزام قاری در اعیاد شعبانیه از ایران به عراق و در دهه کرامت از عراق به ایران محقق شد.
نخستین دوره محافل قرآنی بانوان در عتبات عالیات در حال برگزاری است
وی افزود: اما در بخش بانوان تاکنون هیچ برنامه‌ای در زمینه برگزاری محفل قرآن و همچنین دوره آموزشی وجود نداشته است تا اینکه پیشنهاد برگزاری یک دوره تخصصی از طرف دارالقرآن حرم امام حسین(ع) مطرح و در نهایت اعزام اساتید بانو با هزینه شخصی به عراق برای خدمت در مسیر قرآن فراهم شد.
یادآور می‌شود، سرپرستی این محافل نورانی قرآن را فهیمه‌سادات موسوی‌نیا، مدیرعامل مؤسسه قرآنی بشارت وحی و انجمن قرآنی بانوان خراسان رضوی عهده‌دار بود که در کربلای معلی و شهرهای اطراف آن انجام گرفت.
captcha