نابسامانی رشته دعاخوانی در مسابقات اوقاف/ آئین‌نامه این رشته بازنگری شود
کد خبر: 3543942
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

نابسامانی رشته دعاخوانی در مسابقات اوقاف/ آئین‌نامه این رشته بازنگری شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نفر اول رشته دعاخوانی سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری اوقاف با اشاره به اینکه هنوز شرکت‌کنندگان این رشته اطلاعات کافی در مورد چگونگی ارائه یک اجرای خوب را ندارند، گفت: حتی در برخی موارد شاهد توضیحات دوگانه داوران در مورد نحوه اجرای متسابقان و چگونگی محاسبه نمره بودیم که آئین‌نامه مسابقات این رشته نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نشست بررسی عملکرد بانوان قرآنی خراسان رضوی در مسابقات قرآن اوقاف در سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف کشور با حضور جمعی از برگزیدگان و داوران این دوره از رقابت‌ها در تحریریه ایکنای خراسان رضوی برگزار شد که بخش دیگری از این نشست در ادامه می‌آید.
سیده وحیده بحرالعلوم، نفر اول رشته دعاخوانی سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری اوقاف در این نشست با بیان اینکه رشته دعا‌خوانی از سال گذشته به مسابقات قرآن اوقاف اضافه شده است، گفت: با این وجود من تا امسال نمی‌دانستم که چنین رشته‌ای در مسابقات وجود دارد و تنها از طریق یکی از دوستانم از این موضوع مطلع شدم.
وی با بیان اینکه در اولین حضور خود با عنایت خدا توانستم رتبه نخست این رشته را کسب کنم، ابراز کرد: با توجه به جوان بودن این رشته در رقابت‌های اوقاف، هنوز شرکت‌کنندگان اطلاعات کافی در مورد چگونگی ارائه یک اجرای خوب آن هم تنها در زمان شش دقیقه بر اساس آئین‌نامه ندارند.
ارائه توضیحات دوگانه توسط داوران رشته دعاخوانی
بحرالعلوم در توضیح این مطلب به نوع اطلاع داوران از قوانین و آئین‌نامه نیز اشاره کرد و افزود: حتی در برخی موارد شاهد توضیحات دوگانه داوران در مورد نحوه اجرای کار توسط متسابقان و بعضا قضاوت خودشان در چگونگی محاسبه نمره بودیم، البته این امر به جدید بودن آئین‌نامه مسابقات بازمی‌گردد که برای سال‌های آینده نیاز به بازنگری دارد.
نفر اول رشته دعاخوانی سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری اوقاف با بیان اینکه رشته دعاخوانی در مسابقات اوقاف بسیار مظلوم واقع شد، ابراز کرد: نابسامانی‌ها و ناهماهنگی‌های زیادی در این رشته مشاهده شد که امیدواریم در مسابقات بعدی رفع شود.
وی یادآور شد: یکی از اصول اصلی رشته دعاخوانی این است که باید یک شوری توسط دعاخوان اجرا شود، به این صورت که ابتدا بعد از خواندن دعا، فرازی از آن معنا شده و ذکری گفته می‌شود تا دعاخوان با مستمع ارتباط بگیرد اما این اجازه را به ما ندادند و تنها اجازه خواندن دعای خالص داده شد.
اهمیت حضور استاد راهنما در این رقابت‌ها
بحرالعلوم، حضور استاد راهنما همراه متسابقان بانو را از مهم‌ترین ویژگی‌های خوب این دوره از رقابت‌ها دانست و اظهار کرد: حضور استاد مریم خطیب به عنوان استاد راهنما توانست بسیاری از ضعف‌های متسابقان را برطرف کند تا به نتیجه مطلوب برسند.
وی نبود نظم در زمان برگزاری مسابقات رشته دعاخوانی را از جمله نواقص مسابقات این دوره دانست و گفت: در واقع مشخص نبود که نوبت رقابت هر متسابق چه ساعتی است و چندین بار زمان آن تغییر می‌کرد، حتی از متسابقان رشته معارف در همان ابتدای ورود به محل اسکان بدون اینکه از قبل زمان آزمون کتبی را به آنها اعلام کرده باشند، خواسته شد تا همان شب در آزمون مقدماتی شرکت کنند.
ضرورت حضور یک همراه با مادران دارای فرزند خردسال
این بانوی دعاخوان ادامه داد: از طرفی با توجه به اینکه بعضی از متسابقان دارای فرزند خردسال زیر دو سال بودند و طبق آیین‌نامه حضور این کودکان بلامانع است اما جابجایی چندین باره زمان برگزاری مسابقات از جمله رقابت‌های کتبی و همچنین نوبت مسابقه خودم در رشته دعاخوانی مشکلاتی را برای مادران که باید به فرزندشان رسیدگی می‌کردند ایجاد کرده بود لذا درخواستم ما این است که حداقل اجازه حضور یک همراه برای مراقبت از فرزندمان را بدهند.
این برگزیده رشته دعاخوانی مسابقات اوقاف با تأکید بر اینکه افراد زیادی علاقه‌مند شرکت در رشته دعاخوانی مسابقات قرآن اوقاف هستند، اظهار کرد: یکی از عواملی که سبب زیبایی بیشتر و جذاب‌تر شدن مسابقات قرآن می‌شود، برگزاری رقابت‌های هنری قرآن است که می‌تواند به دیگر رشته‌های این رقابت‌ها اضافه شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۱۰:۰۶
0
0
باید برای رفع این نابسامانی‌ها و ناهماهنگی‌ها اقدامات لازم صورت گیرد
captcha