تفسیر فلسفی قرآن از نگاه ملاصدرا/ پیشنهاد سفر به ایران
کد خبر: 3557095
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
فعال تونسی ارائه می‌دهد؛

تفسیر فلسفی قرآن از نگاه ملاصدرا/ پیشنهاد سفر به ایران

گروه بین‌الملل: «غفران الحسینانی» در دیدار رایزن فرهنگی كشورمان گفت: در حال نوشتن پایان‌نامه دكتری با موضوع تفسیر فلسفی قرآن از نگاه ملاصدرا هستم و نیاز به منابع تفسیری دارم تا روش تفسیری این فیلسوف شیعه را تبیین كنم.

تفسیر فلسفی قرآن از نگاه ملاصدرا/ پیشنهاد سفر به ایران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با غفران الحسینانی، مدیر امور رسانه‌ای در نهاد نخست‌وزیری تونس، دیدار و گفت‌وگو كرد.
محمد اسدی‌موحد در آغاز این دیدار با بیان اینكه رسانه‌های استكباری و صهیونیستی با تمام توان به دنبال ایجاد فضای مسموم بین مسلمانان و تشدید فتنه و اختلاف بین مسلمانان هستند، گفت: آزادی حلب و جنجال رسانه‌های وابسته به استكبار در این باره، نمونه بارزی از شیطنت رسانه‌های دشمن است.
وی افزود: ایجاد روابط علمی و تقویت گفتمان‌های بین مذاهب و نشست نخبگان یكی از راهكارهای مقابله با امپراطور رسانه‌ای استكبار است.
اسدی‌موحد ادامه داد: علما و مراجع شیعه و در رأس آنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، فتاوایی بر ضرورت احترام به مقدسات دیگر مذاهب و وجوب احترام به زوجات‌النبی(ص) و اصحاب پیامبر(ص) صادر كرده‌اند و همواره منادی وحدت بین مسلمانان هستند.
رایزن فرهنگی كشورمان ادامه داد: رفتار بعضی از افراد جاهل و نادان شیعه را نباید به حساب مذهب جعفری گذاشت و به قول رهبر انقلاب، آنان شیعیان انگلیسی هستند.
وی تأكید كرد: الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز و تسامح دینی كه در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، در آسیا و خاورمیانه كم‌نظیر است.
وهابيت با سرمايه عربستان در تونس عقيم ماند
در ادامه غفران الحسینانی با بیان سخنانی از جمله اینكه متأسفانه تلاش رسانه‌ها و شبكه‌های تلویزیونی و اجتماعی با هدف ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است، گفت: اساتید دانشگاه‌های تونس عمدتاً به عربستان دعوت می‌شوند و متأسفانه افكار وهابی به آرامی وارد فضای علمی و دانشگاهی این كشور شده است. البته تفكر و اندیشه وهابیت آنگونه كه عربستان سرمایه‌گذاری كرده است، در جامعه تونس مورد استقبال واقع نشده است.
مدیر امور رسانه‌ای در نهاد نخست‌وزیری تونس در ادامه سخنانش با اشاره به اینكه در حال نوشتن پایان‌نامه دكتری با موضوع تفسیر فلسفی قرآن از نگاه و منظر ملاصدرا است، گفت: این موضوع در تونس جدید است؛ بنابراین نیاز به دسترسی به منابع تفسیری فلسفی دارم تا بتوانم روش تفسیری این عالم و فیلسوف شیعه را تبیین كنم.
رایزن فرهنگی كشورمان با استقبال از نگارش این پایان‌نامه و اعلام كمك برای تأمین منابع مورد نیاز مطالعاتی، پیشنهاد سفر غفران الحسینانی به ایران را برای بهره‌مندی از فرصتی مطالعاتی به منظور تكمیل پایان‌نامه و مصاحبه با علما و فلاسفه ایران و دسترسی به منابع بیشتر ارائه داد.
captcha