طرح توسعه خانه مداحان به پایان رسید
کد خبر: 3560883
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

طرح توسعه خانه مداحان به پایان رسید

گروه جامعه: قائم مقام شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه فعالیت‌های مربوط به توسعه حسینیه‌ و مرمت‌ آبنمای خانه مداحان‌ به پایان رسید، گفت: با توجه به ثبت ملی این بنای تاریخی، اقدامات مربوطه براساس اصول و مبانی نظری مرمت صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، ‌احمد علوی، قائم مقام شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اعلام این خبر، گفت: در توسعه حسینیه، مبانی نظری و تخصصی مربوط به الحاق و توسعه در بنای تاریخی از جمله فرم و منظر، معماری سازه جدید و قابلیت برچیده شدن دوباره به دقت رعایت شده است.

به گفته قائم مقام شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در راستای استفاده بهینه از آب درون آبنما، اقدامات فنی صورت گرفت تا آب در زمان تعویض برای آبیاری فضای سبز اطراف مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد محلی برای نگهداری از پمپ‌ها و تصویه‌های‌ آبنما (که باعث ایجاد اقدامات ايمني و بهداشت و محيط زيست با اختصار H.S.E شده و آسیب منظری را نیز حذف می‌کند)و همچنین ایجاد یک بستر مقاوم باربر با مصالح بتنی و عایق رطوبتی سطح به دست آمده توسط مواد نانو از دیگر اقدامات انجام شده در خانه مداحان (عمارت فخر الدوله) به شمار می‌آید.

علوی به پاک‌سازی سطحی حوض این بنا نیز اشاره کرد و گفت:سطح حوض به دلیل فرسوده و شکسته شدن باید مورد بازسازی قرار می‌گرفت که این اقدام با کاشی جدید و مناسب که همخوان با یک بنای تاریخی بود، انجام شد.

علوی به بازسازی و بهسازی فواره‌های حوض جهت بازگشت به اصالت حوض اشاره و تصریح کرد:اقدامات زیباسازی و نورپردازی مناسب با حفظ اقدامات ایمنی H.S.E نیز به طور دقیق رعایت شده است.

عمارت فخرالدوله يکي از عمارت‌هاي تاريخي مربوط به دوره قاجار است که در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۴۹۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این عمارت که در خیابان بهارستان واقع شده پس از مرمت و بازسازي از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به عنوان خانه مداحان اهل بیت(ع) مورد استفاده قرار می‌گيرد.

captcha