تربیت نزدیک به 1500 قرآن‌آموز در آموزشگاه تخصصی قرآن جامعة الزهراء(س)
کد خبر: 3580792
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

تربیت نزدیک به 1500 قرآن‌آموز در آموزشگاه تخصصی قرآن جامعة الزهراء(س)

گروه حوزه‌های علمیه: سرپرست مجتمع آموزشی ـ تربیتی هدی وابسته به جامعة الزهراء(س) با اشاره به ایجاد آموزشگاه تخصصی قرآن در جامعة الزهراء(س) از سال 92 تاکید کرد: تاکنون نزدیک به هزار و 500 قرآن‌آموز در این آموزشگاه تربیت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علیرضا کبیری، سرپرست مجتمع آموزشی _ تربیتی هدی وابسته به جامعه الزهراء(س) امروز 15 اسفندماه در نشستی خبری گفت: رسالت اصلی جامعة الزهراء(س) زمینه‌سازی برای تعلیم و تحصیل بانوان دانش‌پژوه است و این مقدمه از دوره کودکی باید ایجاد شود.
وی افزود: دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی با گذشت 5 سال از تاسیس جامعه الزهراء(س) توسط امام(ره) تاسیس و بالتبع آن نیز چند دبیرستان دیگر علوم و معارف اسلامی در برخی شهرستان‌های کشور ایجاد شد.
کبیری بیان کرد: 4 مدرسه وابسته به جامعه الزهراء(س) در شهرستان‌ها و یک مدرسه نیز در قم داریم و درخواست‌های مکرری نیز از سوی افراد دغدغه‌مند داشتیم لذا واحدهای آموزشی غیردولتی هدی برای پاسخگویی به این نیازها ایجاد و از ابتدایی تا دبیرستان، واحدهایی ایجاد و دو هزار دانش‌آموز جامعه مخاطب ما هستند که قرآن یکی از محورهای اصلی دروس این مدارس است.
وی افزود: آموزشگاه تخصصی قرآن جزء یکی از مجموعه‌های آموزشی وابسته به هدی هستند و در کنار آن فناوری‌های روز را نیز فرا می‌گیرند و از سال جاری مجوز فعالیت دبیرستان بزرگسالان در نوبت عصر نیز اخذ شده است.
کبیری با بیان اینکه ظرفیت پذیرش پیش دبستانی 140 نفر و دبستان 250 نفر است تصریح کرد: پیش ثبت‌نام برای سال آینده واحدهای آموزشی از امروز آغاز شده و تا اول اردیبهشت ماه ادامه دارد و آزمون کتبی نیز اخذ می‌شود و از دهم تیرماه ارزیابی حضوری انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه هدف ما تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی است عنوان کرد: در دوره‌های مختلف آموزشگاه تخصصی قرآن که از سال 1392 ایجاد شده برای دانش‌آموزان، آموزش‌های مختلف قرآنی اعم از روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن و مفاهیم و ... همچنین دوره تربیت مربی قرآن کریم اجرا می‌شود و افراد توانمند در دوره‌های تربیت مربی قرآن می‌توانند به تدریس در مراکز مختلف بپردازند.
کبیری با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان این مدارس بیان کرد: دانش‌آموزان در مسابقات قرآن، احکام و نهج‌البلاغه و ... موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند همچنین در ورود به دانشگاه‌های برتر کشور موفقیت‌های زیادی بوده است.
وی تاکید کرد: تربیت اعتقادی، مهارتی، اخلاق فردی، سیاسی و اجتماعی، محور فعالیت آموزشی و پژوهشی در این مجتمع است و در راس اهداف این است که دانش‌آموز، قرآن را قانون اساسی زندگی خود بداند و دارای کرامت نفس و خودباور و حقیقت‌جو، امیدوار و بلندهمت و آزادمنش و خردورز باشند.
وی همچنین با اشاره مجدد به فعالیت آموزشگاه تخصصی قرآن جامعة الزهراء(س) تصریح کرد: در این آموزشگاه سالانه بیش از 300 قرآن‌آموز در حال سپری کردن دوره‌های مختلف آموزشی قرآن کریم هستند.
captcha