جذب 165 نفر حامی برای ایتام کردستانی در دهه اول ماه رمضان
کد خبر: 3607773
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

جذب 165 نفر حامی برای ایتام کردستانی در دهه اول ماه رمضان

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان گفت: در دهه اول ماه مبارک رمضان، 165 حامی به مجموع حامیان ایتام استان افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) کردستان، به نقل از کمیته امداد کردستان، محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان شامگاه پنج شنبه، 18 خردادماه در همایش تجلیل از خیرین و حامیان ایتام و محسنین استان که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: معتقدم کسانی که در مجموعه کارهای خیر هستند و سنت‌های حسنه را به جای می‌آورند نیازی به تشکر ما ندارند چون خداوند قطعا پاداش آنان را در موعد و زمان مقرر خواهد داد.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت حامیان و ایتام استان در سال95 ارائه داد و عنوان کرد: تا پایان سال 95 بالغ بر 15 هزار و 63 نفر حامی در استان داشتیم که از این تعداد 11 هزار و 225 نفر حامیان اکرام ایتام و سه هزار و 838 نفر حامیان محسنین هستند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد: یکی از نقاط مثبت طرح اکرام ایتام، حضور 11 هزار و 27 نفر حامی خارج از استان است که آمار قابل توجهی می‌باشد.

وی بیان کرد: درآمد سال 95 در بخش ایتام، بالغ بر هشت میلیارد تومان بوده که در مقایسه با درآمد سال 94 که مبلغ هفت میلیارد تومان بود، 10 درصد رشد داشتیم.

شیخی‌زاده اعلام کرد: در کنار کمک‌های نقدی از سوی حامیان، اقدامات شاخصی هم در بخش هزینه کرد صورت گرفته که شامل  44 مورد مشارکت در ساخت مسکن، 74 مورد در تعمیرات مسکن، 8 مورد احداث سرویس بهداشتی و 22 مورد جهیزیه به افراد نیازمند بوده است.

وی در ادامه گفت: مشارکت بیش از 8 میلیارد تومانی حامیان، نشان از اعتماد مردم به کمیته امداد دارد که به عنوان امین مردم کار می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان یادآور شد: خیرات مردم خارج از استان، نشانه همدلی و نوع دوستی است که فارغ از نگاه قومی و مرزهای جغرافیایی صورت می‌گیرد.

captcha