دعوت به نماز بدون رفتار اسلامی اجابت نمی‌شود
کد خبر: 3627856
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

دعوت به نماز بدون رفتار اسلامی اجابت نمی‌شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: باید از تمام ابزارها برای جاری کردن فرهنگ نماز در جامعه استفاده کرد، دعوت به نماز باید با رفتار درست اسلامی همراه باشد در غیر این صورت این دعوت بی‌پاسخ می‌ماند، خانواده‌ها در تربیت افراد نمازخوان تاثیر زیادی دارند و از نقش غیرقابل انکار آنها نباید غافل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 16مرداد در همایش طرح علمی «نماز کلید بهشت» که با حضور 150 نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) اراک برگزار شد گفت: قبل از انقلاب اسلامی نرخ باسوادی ایران کمتر از 50 درصد بود، اما پس از انقلاب این آمار با تلاش مسئولان به رقم قابل توجهی رسید. 
وی تصریح کرد: اگر افراد لازم التعلیم از مدرسه فرار نکنند، آمار بی‌سوادی افزایش پیدا نمی‌کند اجرای برنامه‌های مثمر قطعاً بر افزایش آمار باسوادان و رساندن این رقم به 95درصد تأثیر دارد. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: الزام به تعلیم و تربیت از واجبات است و اگر افراد لازم‌التعلیم آموزش نبینند باید منتظر فجایع باشیم، امروز باید روی تربیت سرمایه‌گذاری کرد. توجه به افراد مسن، بانوان روستایی و مناطق حاشیه نشین امری ضروری و وظیفه جذب این افراد بر عهده دبیران و آموزگاران است. 
امام جمعه اراک ادامه داد: اولین شرط موفقیت در آموزش نماز، فضای عمومی جامعه است. فضای عمومی جامعه باید تربیتی و اخلاقی و همراه با یاد خدا باشد در امر نماز زمان شناسی، مکان شناسی و فردشناسی بسیار مهم است. 
آیت‌الله دری نجف آبادی تصریح کرد: گام دوم، جریان سازی است، در مناطق روستایی و حاشیه نشین باید افرادی که با آداب نماز کمتر آشنا هستند را به بطن نماز و چرایی اقامه نماز وارد کنیم، آموزش‌های معرفتی به زبان ساده و روان در این زمینه بسیار مهم است. 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: امروز باید از تمام ابزارها استفاده کنیم تا فرهنگ نماز در جامعه جاری شود. دعوت به نماز باید با رفتار درست اسلامی همراه باشد در غیر این صورت این دعوت بی‌پاسخ می‌ماند، خانواده‌ها در امور خیر، بصیرت افزایی دینی و تربیت افراد نمازخوان تاثیر زیادی دارند و از نقش غیرقابل انکار آنها نبایدغافل شد. 
به گزارش ایکنا؛ شهریار فولادوند؛ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی نیز در همایش گفت: آموزش و جذب بزرگسالان و کسانی که به هر دلیل از تحصیل باز مانده‌اند کار سختی است که با ارائه آموزش‌های کاربردی و مفید فایده محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از سختی‌ها این کار نبود انگیزه لازم در برخی از مخاطبان است، اجرای طرح «نماز کلید بهشت» می‌تواند یکی از راهکارهای ترویج نماز بین این مخاطبان باشد. 
فولادوند تأکید کرد: سرمایه گذای و مراقبت از نماز باید از سنین پایین آغاز شود، مخاطبین طرح علمی «نماز کلید بهشت» اولیای بی‌سواد و کم سواد مدرسه هستند.
captcha