بیداری نسل‌ها و برافراشتن پرچم هدایت حسینی؛ رسالت پرستار کربلا
کد خبر: 3648978
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳
حجت‌الاسلام مبلغی مطرح کرد:

بیداری نسل‌ها و برافراشتن پرچم هدایت حسینی؛ رسالت پرستار کربلا

گروه فرهنگی: مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار لرستان اظهار کرد: حضرت زینب(س) در واقعه کربلا اوج صبر و بردباری را نشان داده و بایستی گفت که ایثار، فداکاری و رساندن پیام عاشورا وظیفه خطیر حضرت زینب(س) بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی، مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار لرستان، شامگاه سه‌شنبه، یازدهم مهرماه در همایش «رهروان زینبی» که در بقعه متبرکه امامزاده زیدبن علی(ع) خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که واقعه عاشورا دو مرکز ثقل داشت، گفت: اولین مرکز ثقل اصل حرکت و قیام امام حسین(ع) بوده که با فداکاری و جان‌فشانی این امام همام و یاران با وفایشان رقم خورده است.
وی اضافه کرد: مرکز ثقل دوم زینب‌کبری(س) بوده که بیش‌از همه مصیبت و آسیب دیده است، زینبی که علاوه‌بر صبر و بردباری بر مصیبت، باید تسلی‌دهنده بازماندگان واقعه کربلا نیز باشد.
حجت‌الاسلام مبلغی با بیان این‌که زن موجودی لطیف است، بیان داشت: به نظر می‌رسد که زن به‌واسطه داشتن روحی لطیف در مواقع سخت یارای برابری و مقابله و یا بردباری را به آن صورت که باید و شاید، نداشته باشد، صبر از کف بدهد و اظهار ناتوانی کند اما حضرت زینب(س) یک زن است و نشان می‌دهد که یک زن حتی می‌تواند بیش از مردان تحمل داشته باشد.
مبلغی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در واقعه کربلا اوج صبر و بردباری را نشان داده و بایستی گفت که ایثار، فداکاری و رساندن پیام عاشورا وظیفه خطیر حضرت زینب(س) بود.
مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار لرستان بیان کرد: مانع شدن از فراموشی واقعه کربلا و بیدار کردن نسلی که تصور می‌کرد کارشان درست بوده، از مهم‌ترین رسالت‌های این بانوی بزرگوار بوده است.
وی یادآور شد: بیداری که بعد از عاشورا و واقع کربلا اتفاق افتاد، وام‌دار حضرت زینب(س) است، و اگر این حضرت نبود پیام بیداری همچنان در کربلا مدفون و حق و باطل واضح نمی‌گشت.
حجت‌الاسلام مبلغی عنوان کرد: حضرت زینب(س) انتقال پیام را به نیکی انجام داده و آن‌چنان با صلابت حرکت می‌کند که یک نمونه از مصیبت‌دیدگان و یک نمونه از ایستادگی در برابر ظلم را نشان می‌دهد.
مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار لرستان با تاکید بر این‌که بیان حضرت زینب(س) همچون پدرش امام علی(ع) رسا و روشنگر بوده، خاطرنشان کرد: ماموریت این بانوی با کرامت، برافراشته کردن پرچم هدایت حسینی برای تمامی عصرها و نسل‌ها بود.
captcha