ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با یکدیگر عجین شده است
کد خبر: 3698106
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با یکدیگر عجین شده است

گروه فرهنگی: یکی از شعرای مقاومت با بیان اینکه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با یکدیگر عجین شده و گره خورده است، گفت: چیزی از انقلاب اسلامی نگذشته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و ادبیات دفاع عناصری را به همراه خود آورد و پس از این دوران، محتوای والایی نشأت گرفته از انقلاب دیده شد..

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر اسماعیل آذر، یکی از شعرای شعر مقاومت امروز، 17 اسفندماه در نشست شعر پایداری و مقاومت با بیان اینکه کتاب یک موجود است که هر چیز نیکی را می‌توان در آن دید، اظهار کرد: کتاب های خوب بوی آسمان می‌دهند.
وی افزود: در دنیای مدرن تمام گوش و ذهن انسان را از چیزی به نام پول شبیه‌سازی کرده‌اند و با نهادینه کردن فرهنگ مصرف در وجود انسان‌ها، این مسئله به مصیبتی برای تمامی مردم تبدیل شده است.
شاعر شعر مقاومت، کتاب را راه نجات از روزگار صنعتی دانست و بیان کرد: کتاب معجزاتی با خود دارد که می تواند دنیای دیگری را پیش روی ما بگشاید و ما را از قفس دنیای امروز به سوی آسمان رهایی بخشد .
دکتر آذر با اشاره به شعر دفاع مقدس اذعان کرد: دفاع مقدس نگاهش به نهضت عاشورا و حضرت سیدالشهدا و از خودگذشتگی یاران امام حسین(ع) بود و رزمندگان ما در جنگ تحمیلی با این نگاه در مقابل دشمن ایستادگی کردند .
وی با بیان اینکه تمام کشورهای جهان ادبیات دفاع دارند به وجه تمایز دفاع مقدس ایران با سایر دفاع های جهانی پرداخت و اضافه کرد: شمایل پیش روی رزمندگان ما قیام عاشورا بود و همین مسئله باعث تفاوت دفاع ما با دفاع دیگر کشورها شده است.
دکتر آذر، تقسیم بندی شعر انقلاب را به سه دوره پیش از جنگ، جنگ تحمیلی و بعد از جنگ رده بندی کرد و افزود: هر کدام از این رده‌های شعر ویژگی‌های خاص خودش را دارد .
این شاعر و نویسنده مطرح کشور ادامه داد: شعر دوران جنگ شعر محرک و تحریک کننده بود و واژه های آن دلاورانه و برای جنگیدن و مبارزه استحکام فکری می داد .
این شاعر انقلاب بیان کرد: نوع واژگان بعد از جنگ نیز پیرامون بزرگی ها و کارهای بسیار درخشان شهدا و قهرمانان دوران دفاع مقدس شکل گرفته است .
آذر با بیان اینکه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با یکدیگر عجین شده و گره خورده است، یادآور شد: چیزی از انقلاب اسلامی نگذشته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و ادبیات دفاع عناصری را به همراه خود آورد و پس از این دوران، محتوای والایی نشأت گرفته از انقلاب دیده شد.
انتهای پیام

captcha