تعامل و ارتباط علمای شیعه و سنی راه‌حل مشکلات جهان اسلام/ ایران می‌تواند دنیا را تغییر دهد
کد خبر: 3709600
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
دانشجوی هندی شرکت کننده در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان:

تعامل و ارتباط علمای شیعه و سنی راه‌حل مشکلات جهان اسلام/ ایران می‌تواند دنیا را تغییر دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی- شرکت‌کننده رشته قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در خصوص وحدت بین مسلمانان، با بیان اینکه ما می توانیم بزرگ شویم، اگر بخواهیم، گفت: مسئله مهم این است که اگر علمای اهل سنت کتب شیعیان را بخوانند و برعکس، این کرامت و ارتباط بین این دو سبب می‌شود تا هیچ مشکلی در جهان اسلام نداشته باشیم.

تعامل و ارتباط علمای شیعه و سنی راه‌حل مشکلات جهان اسلام/ ایران می‌تواند دنیا را تغییر دهد

محمد سلمان، شرکت‌کننده رشته قرائت ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از هندوستان در حاشیه این رقابت‌ها و در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: دانشجوی سال سوم رشته تحصیلات تکمیلی در رشته علوم انسانی هستم و در «فرانک محل» تحصیل می‌کنم.
وی در رابطه با شرایط محل زندگی‌اش، «ولایت ترابرادیش»، توضیح داد: در این منطقه تقریبا 5 میلیون مسلمان زندگی می‌کنند و 20 درصد جمعیت این منطقه را تشکیل می‌دهند. مسلمانان این منطقه با یکدیگر متحد هستند و در مواقع نیاز متحدتر می‌شوند.

فراگیری قرآن از مادر
این متسابق ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان به پیشینه‌ فراگیری قرآن خود اشاره و اظهار کرد: از دوران کودکی آموزش قرآن را در خانه آغاز کردم و سپس در مدرسه ادامه دادم. مادرم نغمات هندی در تلاوت قرآن را به من آموخت و از همان دوران تلاوت عبدالباسط را دنبال می‌کنم.

فواید اقدامات ایران برای همه مسلمانان

سلمان با ابراز این مطلب که شرکتش برای ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان اولین حضورش در ایران است، ادامه داد: ذهنیتی از سفر به ایران نداشتم اما فکر می‌کنم اگر به ایران اجازه داده شود کار خود را انجام دهد، فواید آن به همه مسلمانان می‌رسد.
وی در همین راستا با اشاره به وجود مقبره امام محمد غزالی، اندیشمند برجسته اهل سنت در ایران، اضافه کرد: این عالم دینی دنیا را تکان داد و به نظر می‌رسد ایران نیز می‌تواند دنیا را تغییر دهد.

شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در خصوص وحدت بین مسلمانان، با بیان اینکه ما می توانیم بزرگ شویم، اگر بخواهیم، اضافه کرد: مسئله مهم این است که اگر علمای اهل سنت کتب شیعیان را بخوانند و برعکس، این کرامت و ارتباط بین این دو سبب می شود تا هیچ مشکلی در جهان اسلام نداشته باشیم.

انتهای پیام

captcha