اعتیاد؛ پیش‌زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3726306
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

اعتیاد؛ پیش‌زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: اعتیاد منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی همانند طلاق، بزهکاری و بیکاری می‌شود.

اعتیاد پیش زمینه بروز آسیب های اجتماعی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سید احمد هاشمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره  به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و اهمیت این روز اظهارکرد: هدف اصلی برنامه‌های پیشگیری و مبارزه از مصرف مواد،کمک به افراد جامعه به ویژه جوانان در پرهیز از شروع مصرف مواد و در صورت مصرف، اجتناب از رسیدن به مرحله اختلالات وابستگی است.

وی افزود: اهداف کلی تر این برنامه بسیار گسترده تر و شامل رشد سالم و ایمن کودکان و نوجوانان و شکوفایی استعداد و توانایی آن‌ها در جهت تبدیل شدن به افرادی سودمند برای جوامع و کشور است.

هاشمی با بیان اینکه سوء مصرف مواد به عنوان یکی از مشکلات بهداشتی، درمانی و اجتماعی قرن حاضر شناخته شده است ، گفت : اعتیاد نه تنها منجر به آسیب های شدید و عمیق جسمی و روانی در فرد معتاد می شود بلکه آسیب های اجتماعی مانند افزایش طلاق و بزهکاری و بیکاری را نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه در سطح پیشگیری اولیه از اعتیاد می باشد، افزود:با شروع برنامه طرح تحول سلامت و به کارگیری کارشناسان سلامت روان (روانشناس) در مراکزخدمات جامع سلامت شهری این فعالیت با قوت بیشتری در حال انجام است.

وی یادآور شد : برنامه غربالگری اولیه اعتیاد به سیگار،الکل و سایر مواد ،برنامه آموزش فرزند پروری ویژه والدین دارای فرزند 12 تا 17سال با رویکرد پیشگیری از اعتیاد ، برنامه آموزش مهارت های زندگی  و همچنین برنامه غربالگری اختلالات روان ( افسردگی،اضطراب)  در حال حاضر در کلیه مراکز جامع سلامت شهری به صورت رایگان ارائه می‌شود.

captcha