بورسیه دانشگاه آکسفورد برای فوق دکتری در تفسیر قرآن
کد خبر: 3734870
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

بورسیه دانشگاه آکسفورد برای فوق دکتری در تفسیر قرآن

کانون خبرنگاران نبأ ــ دانشگاه آکسفورد انگلستان به یک دانشجوی متقاضی تحصیل در دوره فوق دکتری در پروژه مطالعاتی تفسیر قرآن بورسیه اعطا می‌کند.

بورسیه دانشگاه آکسفورد برای فوق دکتری در تفسیر قرآن

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی طومار اندیشه، این دوره تحصیلی که در بخش علوم انسانی و گروه آموزشی مطالعات آسیایی قرار دارد، به همت شورای پژوهش اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

این دوره فوق‌ دکتری تحت عنوان طرح مطالعاتی «تفسیر قرآن؛ الگوواره‌ای منسجم» چهار ساله بوده و از اردیبهشت سال آتی(آوریل 2019) آغاز می‌‌شود و دانشجوی برگزیده هر سال ۳۱٫۶۰۴ تا ۳۸٫۸۳۳ پوند حقوق دریافت خواهد کرد.

 برخی مهارت‌های لازم برای کسب این بورسیه عبارتند از: داشتن مدرک دکترا مرتبط با تفسیر قرآن، تسلط بر زبان عربی فصیح و زبان قرآن، آشنایی نسبی با مطالعات دینی اسلامی پیشامدرن، تسلط بر عهد عتیق و منابع مرجع مسیحی مرتبط با علوم قرآن ترجیحاً به زبان اصلی یا ترجمه‌های آن، تسلط بر قواعد تخصصی مطالعات قرآنی.

همچنین توانایی مدیریت کردن پژوهش‌های دانشگاهی و فعالیت‌های گروهی، تجربه نگارش پژوهش مستقل در سطوح بالا در مقیاس دانشگاهی و ارائه رسمی آن و توانایی ارائه ایده‌ها و نظریات نوین برای پروژه‌های جدید از دیگر مهارت‌هایی است که فرد متقاضی باید دارا باشد.

بر اساس این گزارش، تسلط کافی و مناسب به زبان‌های اولیه غیر از عربی به‌‌ویژه زبان انجیلی، عبری خاخامی، خاخامی آرامی و سریانی و نیز تألیف در نشریات مستقل علمی از امتیازات مؤثر در اخذ این بورسیه تحصیلی است.

علاقه‌مندان باید حداکثر تا ۲۳ شهریور ماه 97 مدارک خود را به دانشگاه آکسفورد ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر این فایل را مطالعه کنند.

فرد متقاضی باید رزومه، انگیزه‌نامه، نمونه تألیف و اطلاعات دو استادی را که در صورت لزوم برای وی توصیه‌نامه بنویسند به این دانشگاه بفرستد. پایگاه اطلاع‌رسانی «طومار اندیشه» آمادگی دارد در آماده‌سازی این مدارک به پژوهشگران یاری برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر با آی‌دی @toumareandisheh و یا ایمیل toumareandisheh@gmail.com مکاتبه کنید.

فاطمه اخوان مقدم

انتهای پیام

captcha