قانون قومیت؛ افشاکننده چهره اسرائیل/ کابینه صهیونیستی ترامپ، حامی اصلی
کد خبر: 3737084
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران عنوان کرد:

قانون قومیت؛ افشاکننده چهره اسرائیل/ کابینه صهیونیستی ترامپ، حامی اصلی

گروه بین‌الملل – ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: قانون «قومیت یهود» که پارلمان اسرائیل تصویب کرده، افشاکننده ماهیت حقیقی این رژیم به عنوان رژیمی غیر دموکراتیک برای جهانیان است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران امروز (17 مردادماه) در نشست خبری «بررسی پیامدهای قانون قومیت رژیم‌ صهیونیستی بر معادلات داخلی و بیرونی فلسطین» در دفتر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: تشکیل رژیم صهیونیستی طرحی استعماری بود که با حمایت برخی ابرقدرت‌ها  و در رأس آن‌ها انگلستان اجرا شد و نخست‌وزیر این کشور اعلامیه «بالفور»(بیانیه اعلام همبستگی بریتانیا با آرمان‌های یهودیان صهیونیست در سال 1917) را مایه مباهات انگلستان خوانده است.

وی افزود: فلسطین بخشی از امپراطوری عثمانی بود که به اشغال انگلستان درآمد و تاریخ فلسطین نشان می‌دهد که بریتانیا حتی پس از خروج از سرزمین فلسطین، آن را به باندهای صهیونیستی سپرد و زمینه را برای حضور آن‌ها در خاک این سرزمین فراهم کرد.

بزرگ‌ترین جنایت علیه فلسطین
ناصر ابوشریف تصریح کرد: با تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948 بزرگ‌ترین جنایت علیه فلسطین روی داد و قوانینی از جمله «قانون بازگشت» وضع شد؛ قانونی که به تمام یهودیان صهیونیست حق بازگشت به فلسطین را می‌داد و برای آن‌ها شناسنامه صادر می‌کرد.

وی بیان کرد: قانون «قومیت یهود» که اخیرا اسرائیل تصویب کرده است، پس از 70 سال از اشغال فلسطین، تصویب شده و بنا بر این قانون شهروندان اصلی سرزمین‌های اشغالی، یهودیان هستند و فلسطینی‌ها و دیگران، افراد مقیم این کشور و غیر شهروند محسوب می‌شوند.

قانون قومیت؛ افشاکننده چهره اسرائیل/ کابینه صهیونیستی ترامپ، حامی اصلی

ابوشریف همچنین گفت: اسرائیل از ابتدا خود را به عنوان رژیمی دموکراتیک به جهانیان معرفی کرد و حقی شبیه یهودیان صهیونیست به فلسطینیان داد؛ اما اکنون پس از 70 سال چهره واقعی خود را نشان داده و با قانون قومیت یهود، ماهیت حقیقی این رژیم افشا شده و این قانون گویای این است که اسرائیل، آن رژیم دموکراتیکی که ادعا می‌کرد، نیست.

حمایت کابینه ترامپ
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به حمایت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای تصویب این قانون اظهار کرد: اگر فضای بین‌المللی و منطقه‌ای فراهم نبود، هرگز این قانون تصویب نمی‌شد و آمریکا و کابینه صهیونیستی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در این راستا حامی اصلی بوده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد کابینه ترامپ، خود صهیونیست هستند و حتی صهیونیست‌بودن خود را بر آمریکایی‌بودن ترجیح می‌دهند، همین امر زمینه را برای تصویب چنین قانونی فراهم کرد؛ شرایط عربی و منطقه‌ای هم برای این قانون مناسب بود و ولیعهد امارات و عربستان از طرفداران تعامل با اسرائیل هستند.

قانون قومیت؛ افشاکننده چهره اسرائیل/ کابینه صهیونیستی ترامپ، حامی اصلی

ناصر ابوشریف یادآور شد: جمعیت فلسطینیان از صهیونیست‌ها بیشتر است و این خطری برای اسرائیل محسوب می‌شود و این رژیم تلاش کرد از این خطر جمعیتی خلاص شود و این نقص را جبران کند، بنابراین به تصویب قانون قومیت روی آورد.

درگیری‌های بزرگ‌تر از انتفاضه
ابوشریف تأکید کرد: این قانون با معامله قرن یا قرارداد قرن مرتبط است و پیامدهایی برای اسرائیل خواهد داشت و با توجه به تنوع جمعیتی در فلسطین و این‌که همه ساکنان سرزمین‌های اشغالی صهیونیست نیستند، درگیری‌هایی بزرگ‌تر از انتفاضه در پی داشته و در آینده اسرائیل با تمامی کسانی که شناسنامه اسرائیلی دارند، درگیر خواهد شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران ادامه داد: ملت فلسطین انسان‌هایی آگاه و فرهیخته هستند و شخصیت‌های مهمی اعم از نویسنده، فیلسوف و شاعرانی همچون محمود درویش در این سرزمین پرورش یافته‌اند؛ بنابراین چنین ملتی قانون قومیت را برنمی‌تابد و درگیری اسرائیل با این ملت آسان نخواهد بود.

قانون قومیت؛ افشاکننده چهره اسرائیل/ کابینه صهیونیستی ترامپ، حامی اصلی

وی همچنین تصریح کرد: با تصویب قانون قومیت، موضوع مذاکره و راه حل تشکیل دو دولت پایان یافته؛ هر چند این قانون به ضرر اسرائیل بوده و چهره‌ای منفی از این رژیم را به جهانیان نشان داد.

توافق حماس و اسرائیل برای آتش‌بس
بنابر این گزارش نشست بررسی پیامدهای قانون قومیت رژیم‌صهیونیستی بر معادلات داخلی و بیرونی فلسطین در پایان با جلسه پرسش و پاسخ همراه بود و ناصر ابوشریف در پاسخ به سؤالی درباره موضع جهاد اسلامی فلسطین در برابر توافق حماس و اسرائیل برای آتش‌بس با میانجی‌گری مصر گفت: ما با این مسأله موافق نیستیم و معتقدیم توافق برای آتش‌بس تنها با هدف مقابله با مقاومت مسلحانه صورت می‌گیرد و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز برای بازگشت را متوقف نخواهد کرد.

وی در پایان اظهار کرد: برخی کشورها می‌خواهند مقاومت سلاحش را زمین بگذارد و این بخشی از معامله قرن است؛ اما همگان باید بدانند که ما برای حمایت از فلسطین انگیزه ملی داریم و برای یک لقمه نان ایستادگی نمی‌کنیم و برای وطن ایستاده‌ایم و خواهان وحدت تمامی فلسطینی‌ها هستیم.

قانون قومیت؛ افشاکننده چهره اسرائیل/ کابینه صهیونیستی ترامپ، حامی اصلی

انتهای پیام

captcha