ارائه سه پیشنهاد قرآنی به معاونت هنری وزارت ارشاد
کد خبر: 3737376
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
از سوی دارالکتابه انجام شد؛

ارائه سه پیشنهاد قرآنی به معاونت هنری وزارت ارشاد

گروه ادب ــ مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن از ارائه سه پیشنهاد حمایت از کتابت کاتبان جمهوری اسلامی، تاسیس شعب دارالکتابه مرکز طبع و نشر در مراکز استان‌ها و برگزاری جشنواره تخصصی کتابت قرآن با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت هنری وزارت ارشاد خبر داد.

مهدی بابایی،‌ مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره جلسه‌ای که با سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مرکز برگزار شده است عنوان کرد: حسینی در این جلسه از آثار و محصولات دارالکتابه بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه حسینی خود از خوشنویسان و اساتید این حوزه به شمار می‌آید و با مقوله‌ای از هنر خط و خوشنویسی آشناست، گفت: وی از دیدن آثار دارالکتابه و اتفاقاتی که در خطوط قرآنی افتاده است اظهار شگفتی و خرسندی کرده و تاکید کرد که در رویاهای خود نیز نمی‌دیدیم که شمار فراوانی از هنرمندان ارزنده در خطوط قرآنی داشته و شاهد چنین رشد و پیشرفتی باشیم.

بابایی از ارائه پیشنهادات به معاون هنری وزارت ارشاد یاد و عنوان کرد: این پیشنهاد‌ها به منظور همکاری بیشتر و استفاده از توانمندی فکری و پشتوانه‌های مادی و معنوی این وزارتخانه در حوزه قرآن کریم ارائه شد. یکی از این پیشنهادها به موضوع حمایت از کتابت کاتبان جمهوری اسلامی بر می‌گردد.

مدیر دارالکتابه همچنین از دیگر پیشنهادهای ارائه شده یاد کرد و افزود: تاسیس شعب دارالکتابه مرکز طبع و نشر در مراکز استان‌ها و برگزاری جشنواره تخصصی کتابت قرآن با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جمله به شمار می‌آیند.

وی همچنین به پیشنهاداتی که از سوی حسینی مطرح شد اشاره و اظهار کرد: این پیشنهاد شامل تعریف موضوع کتابت قرآن به عنوان یک رشته ویژه در رقابت خوشنویسان در جشنواره‌های معتبر خوشنویسی که به نوعی وزارت ارشاد متولی آن است، بود. در همین راستا مکاتباتی در دست انجام است که به عقد تفاهم‌نامه منجر شود.

انتهای پیام

captcha