داوری غیرحضوری دلیل اصلی اعتراض به نتایج جشنواره قرآن/ برپایی کارگاه‌های تخصصی
کد خبر: 3751628
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
بحرالعلوم عنوان کرد:

داوری غیرحضوری دلیل اصلی اعتراض به نتایج جشنواره قرآن/ برپایی کارگاه‌های تخصصی

گروه سلامت ــ رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اعتراض شرکت‌کنندگان به نتایج بخش‌های برگزار شده در این دوره از جشنواره تصریح کرد: در برخی از رشته‌ها داوری به صورت غیرحضوری بوده و این مسئله موجب شد که افراد از کیفیت سطح رقبای خود باخبر نبوده و فقط توانمندی‌های خود را در نظر بگیرند.

 مهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با ایکنا؛داوری غیر حضوری دلیل اصلی اعتراض به نتایج / کارگاه‌های تخصصی قرآن و سلامت در حاشیه جشنواره با اشاره به برگزاری مرحله پایانی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی طی روز‌های آینده در استان گیلان اظهار کرد: جشنواره در سه رده اساتید، دانشجویان و کارکنان در روز‌های ۱۸ تا ۲۱ مهر ماه در شش بخش آوایی، کتبی، هنری، فناوری، پژوهشی و ادبی در مجتمع فرهنگی زیباکنار به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طول برگزاری مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی همزمان میزبان حدود هزار نفر شامل متسابقین، کادر داوری، کادر اجرایی، کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، خبرنگاران و تیم‌های رسانه‌ای است.

بحرالعلوم با بیان اینکه قرار است در این مرحله سه آیین اختتامیه برگزار و از ۲۰۰ نفر از برگزیدگان بخش‌های کتبی، پژوهشی و فن‌آوری، ادبی هنری تقدیر شود عنوان کرد: همچنین حدود ۵۰۰ نفر نیز در این سه روز باید در بخش آوایی با یکدیگر رقابت کنند.

وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری بیست و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اجلاس دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشجویی و مذهبی و مدیران قرآنی دانشگاه‌های علوم نیز به منظور ارتقای رشد سطح قرآنی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت بیان کرد: پس از برگزاری جشنواره بیست و سوم سعی ما بر این است که مقدمات برگزاری جشنواره بیست و چهارم را آغاز کرده و در زمان بندی مناسب‌تری آن را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی از رشته‌ها مانند بخش معارف شرکت‌کنندگان از سطح بالاتری برخوردار هستند، گفت: در بعضی از بخش‌ها مانند رشته‌های آوایی هنوز ضعف‌هایی دیده می‌شود که سعی بر این است تا با برگزاری دوره‌های ارتقا این ضعف‌ها برطرف شود و فعالان قرآنی رشد بیشتری یابند.

بحرالعلوم ادامه داد: یکی از امتیازات و وجه تمایز جشنواره بیست و سوم ورود رشته‌های جدید در بخش مسابقات از جمله رشته تئاتر و کمیک استریپ بود.

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی کشور کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود یادآور شد: کارگاه مهدویت و آشنایی با جغرافیای مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت، کارگاه شیوه‌های نگارش مقالات علمی در حوزه مطالعات میان‌رشته‌ای، گونه شناسی مقالات میان رشته‌ای حوزه قرآن و طب، آشنایی با شیوه‌ها و فنون تلاوت قرآن کریم از جمله این‌ کارگاه‌ها هستند.

بحرالعلوم با اشاره به اعتراض شرکت‌کنندگان به نتایج بخش‌های برگزار شده در این دوره از جشنواره بیان کرد: در برخی از رشته‌ها داوری به صورت غیرحضوری بوده و این مسئله موجب شد که افراد از کیفیت سطح رقبای خود باخبر نبوده و فقط توانمندی‌های خود را در نظر بگیرند. سازوکاری را برای اعتراضات در نظر گرفته و اعتراضات مورد بررسی قرار گرفتند. موارد معدودی وارد بود که اعمال شد و در برخی دیگر وارد نبود.
انتهای پیام

captcha