هیچ شبهه‌ای در اسلام بدون پاسخ نمی‌ماند
کد خبر: 3768896
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

هیچ شبهه‌ای در اسلام بدون پاسخ نمی‌ماند

گروه شهرستان‌ها - رئیس و مؤسس حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) تایباد گفت: در برهه کنونی دشمن از فضای مجازی استفاده و شبهات فراوانی در مورد دین اسلام منتشر کرده است اما هیچ شبهه‌ای در اسلام وجود ندارد که بدون پاسخ بماند.

هیچ شبهه‌ای در اسلام وجود ندارد که بدون پاسخ بماند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله محمد محدثی امروز 11 آذرماه در نشست اخلاقی با طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم شهرستان اظهار کرد: امروز تعداد شبهات بسیاری به واسطه شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود. بعضی از این شبهات سبب گمراهی و بی‌اعتمادی شده و نکته مهم در این امر یک طرفه بودن انتشار این مطالب است که بی‌پاسخ نخواهند ماند.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع به طلاب و روحانیون تأکید و عنوان کرد: اگر در دنیای مجازی و همچنین در میان جوانان شبهه‌ای مطرح شده باید قبل از اینکه سبب انحراف در دین گردد توسط طلاب و روحانیون پیگیری و پاسخ داده شود.

آیت‌الله محدثی با نقل خاطره‌ای اظهار کرد: در اوایل انقلاب که برای تبلیغ به شهر و روستاهای مختلفی سفر می‌کردیم شاهد این امر بودیم که برخی افراد به دلیل نبود روحانی مستقر در روستا، برخی از احکام را اشتباه اجرا می‌کردند اما در زمان کنونی و بهره‌مندی از امکانات روز شبکه‌های اجتماعی و وسایل ارتباطی مسئولیت روحانیون و طلاب بیشتر و حساس‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت انتشار احکام و مبانی دین فقط بر عهده طلاب و روحانیون نیست بلکه عموم مردم با مراجعه به روحانیون و حوزه‌های علمیه باید به دنبال پاسخ برای مسائل شرعی خود باشند. بسیاری از ما پیگیر مسائل مادی هستیم و گاهی با ایجاد تنش و اصرار آن را به دست می‌آوریم. در مورد مسائل معنوی هم باید اینگونه باشیم و برای به دست آوردن پاسخ به سؤالات و مسائل شرعی باید پیگیری کنیم و تنبلی را کنار بگذاریم تا در پیشگاه الهی سرافکنده نباشیم.

رئیس حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) با تأکید به علما و روحانیون گفت: برای پاسخ دادن به شبهات مؤمنان، نباید هیچگاه دست‌اندازی نکنیم و همیشه باید وقت خود را برای انتشار افکار درست دینی و اسلامی صرف کرد و به دنبال جذب جوانان به سمت فعالیت‌های مذهبی باشیم.

آیت‌الله محدثی تا دو ماه گذشته به مدت 50 سال در سمت امام جمعه تایباد فعالیت ملی و مذهبی داشته و همچنین تاکنون تعداد بیشماری طلبه از محضر ایشان وارد عرصه جامعه شده است و فعالیت‌های دینی وی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha