پاسداشت آيين‌ ماه رمضان با برگزاری مراسم فرهنگی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3806917
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

پاسداشت آيين‌ ماه رمضان با برگزاری مراسم فرهنگی در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: به منظور پاسداشت آیین‌ ماه مبارک رمضان، این اداره کل با همکاری علاقه‌مندان، مراسم و آیین‌های ویژه این ایام را برگزار می‌کند.

پاسداشت آيين‌های ماه رمضان با برگزاری مراسم فرهنگی در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، حبیب یزدان‌پناه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی با اشاره به پیشینه فرهنگی و کثرت آداب و رسوم در بین مردم استان، اظهار کرد: مردم خراسان‌شمالی تقریبا برای هر مناسبتی، مراسم خاصی دارند که یکی از این مناسبت‌ها، ماه مبارک رمضان است.
وی با اشاره به اینکه آیین و آداب و رسوم ماه مبارک رمضان ریشه در فرهنگ اصیل مردم دارد، عنوان کرد: مردم خراسان‌شمالی نیز هر کدام به نوعی و با توجه به خاستگاه اعتقادی و آیینی خود این روزها را گرامی می‌دارند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قصد دارد طی ایام ماه رمضان، با همکاری علاقه‌مندان، این آیین‌ها را به صورت ویژه هر شب در یک روستا برگزار کند.
وی افزود: این مراسم با مشارکت خیران و ضمن برپایی سفره افطاری ساده، همراه با برگزاری مراسم فرهنگی با محوریت آیین‌های خاص مردم همان منطقه خواهد بود.
یزدانپناه یادآورشد: علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات و همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه ایام نوروز می‌توانند با معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هماهنگ و یا با تلفن 05832288289 تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha