راهیابی ۷۰ دانش‌آموز خراسان‌شمالی به مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت
کد خبر: 3807014
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

راهیابی ۷۰ دانش‌آموز خراسان‌شمالی به مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: با توجه به برپایی مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز در استان ۷۰ دانش‌آموز به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافتند.

راهیابی 70 دانش آموز خراسان‌شمالی به مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت

عابدین فخرانی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: مرحله استانی سی و هفتمین مسابقات قرآن، نماز و عترت با شرکت حدود 900 نفر شامل 472 دانش‌آموز پسر و 395 دختر در سطح استان برگزار شد.
وی با اشاره به راهیابی 70 دانش‌آموز دختر و پسر به مرحله کشوری این دوره از رقابت‌ها، افزود: بخش پژوهشی این مسابقات تیرماه امسال در زنجان و بخش آوایی نیز در مشهد مقدس برپا خواهد شد.
فخرانی ادامه داد: مسابقات قرآن، نماز و عترت در دو بخش آوایی و پژوهشی درقالب ۱۳ رشته نماز، احکام، مفاهیم، قرائت، اذان، حفظ، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، تفسیرو مداحی برپا شده است.
وی یادآورشد: در مجموع این دوره از مسابقات در چهار بخش آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مرحله این مسابقات از نظر ما مرحله آموزشگاهی است.
فخرانی با بیان اینکه مسابقات قرآن، نماز و عترت یکی از برنامه‌های محوری و اثرگذار در حوزه فعالیت‌های قرآنی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته دانش آموزان استان دراین مسابقات موفق به کسب رتبه‌های کشوری شدند.
انتهای پیام

captcha