کمبود بیش از ۴۰۰ معلم در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3807696
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

کمبود بیش از ۴۰۰ معلم در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مدارس استان با کمبود ۴۳۹ معلم مواجه هستند.

کمبود بیش از ۴۰۰ معلم در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، قنبرعلی خوش‌آیینه، معاون پژوهش و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به کارگیری ۲۸۹ نیروی جدید در مهرماه امسال این در حالیست که ۷۰۰ معلم نیز بازنشسته خواهند شد بنابراین ۴۳۹ نفر کسری نیرو در مهرماه خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه خوشبختانه خراسان‌شمالی دغدغه‌ای برای تامین نیرو ندارد، افزود: برخی از معلمان در شرف بازنشستگی خود خواهان فعالیت در مدارس بوده و در برخی از موارد نیز از ظرفیت معلمان تمام وقت استفاده می‌کنیم.
وی با ذکر اینکه وضعیت نیروی انسانی در خراسان‌شمالی مطلوب است، یادآورشد: در سطح کشور آموزش و پرورش از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ با سونامی بازنشستگی مواجه بوده و ۴۰ درصد نیروی انسانی شاغل در این سازمان به ۳۰ سال تمام می‌رسند که در این بازه زمانی خراسان‌شمالی با کمبود چهار هزار و ۳۰۰ نفر مواجه می‌شوند.
خوش‌آیینه با اشاره به فعالیت ۴۸۹ معلم حق التدریس در استان، یادآورشد: حقوق این همکاران همانند نیروهای رسمی این سازمان به موقع پرداخت شده و در این بخش بدهی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ۱۶۵ نفر نیز به عنوان خرید خدمات آموزشی در این سازمان به کارگیری شده‌اند که آموزش و پرورش هیچ گونه رابطه استخدامی با این افراد ندارد، گفت: مقرر است ۵۵ هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش به کارگیری شوند که ۲۵ هزار نفر از این نیروها از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۳۵ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی بوده که امیدواریم سهمیه خوبی در این مهم برای خراسان‌شمالی بگیریم.
وی با اشاره به اجرای ۲۰۰۰ برنامه در هفته گرامیداشت مقام معلم در استان، یادآورشد: تجلیل از معلمان برتر، حضور در نماز جمعه، نواختن زنگ سپاس معلم، برپایی یادواره شهدا از مهمترین برنامه‌های این هفته است.
انتهای پیام

captcha