برپایی ۱۴ گفتمان دینی در بجنورد
کد خبر: 3807987
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

برپایی ۱۴ گفتمان دینی در بجنورد

گروه معارف ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد از برگزاری ۱۴ گفتمان دینی با موضوع «آسیب‌های فضای مجازی» در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی شهر خبر داد.

برپایی 14 گفتمان دینی در شهرستان بجنورد

حجت الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: به‌مناسبت اعیاد شعبانیه بیش از 14 گفتمان دینی با موضوعات «آسیب‌های فضای مجازی و مهدویت» در این شهرستان برگزار شده است.
وی ادامه داد: در این گفتمان‌ها از ظرفیت علمی و آموزشی اساتید استانی و کشوری به بهترین شکل استفاده شده تا با آموزش‌های به موقع و مناسب از بروز آسیب‌های اجتماعی از طریق فضای مجازی به‌عنوان بروز ترین رسانه ارتباط جمعی جلوگیری به عمل آید.
هدایتی افزود: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی و به‌دنبال آن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تغییر شکل روابط انسانی و تغییر جنس این روابط است و در این فضای مجازی شاهد انسان‌هایی هستیم که به واسطه برخی مشخصه‌ها از قبیل، علاقه، متن‌های نوشته شده و سیمای ظاهری اقدام به برقراری رابطه می‌کنند در همین راستا فضای مجازی و استفاده مناسب از آن نیازمند آموزش و بیان آسیب‌های آن است و در این رابطه استفاده از ظرفیت روحانیان حوزه‌های علمیه می‌تواند تأثیر زیادی در فراگیری و شناساندن آسیب‌های فضای مجازی در جامعه باشد.
وی عنوان کرد: فضای مجازی محیط مناسبی برای یادگیری و آشنایی با فناوری‌های روز دنیا است و بهترین پایگاه برای ارائه اخبار جامعه بوده اما آموزش‌های لازم برای استفاده و شناسایی منابع و مطالب مفید برای نسل امروز از ضروریات است که اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در قالب گفتمان‌های دینی به این مهم می‌پردازد.
انتهای پیام

captcha