آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در خراسان‌شمالی برگزار شد
کد خبر: 3808584
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در خراسان‌شمالی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: روز گذشته، 13 اردیبهشت‌ماه سال جاری اولین مرحله کتبی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در استان برگزار شد.

آزمون کتبی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در خراسان‌شمالی برگزارشد

حمزه بابایی مقدم، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: اولین مرحله کتبی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن با حضور 84 نفر از داوطلبان در محل دارالقرآن عترت بجنورد برگزار شد.
وی با بیان اینکه این آزمون در رشته‌های 10 و 20 جزء و کل قرآن برگزار‌ شد، ادامه داد: در این مرحله 33 نفر حفظ 10 جزء، 19 نفر حفظ 20 جزء و 32 نفر نیز در رشته حفظ کل قرآن کریم شرکت کردند.
بابایی مقدم افزود: افرادی که در مرحله اول بتوانند نمرات لازم را کسب کنند به مرحله دوم این دوره راه خواهند یافت که این مرحله نیز به‌صورت شفاهی با محوریت حسن حفظ برپا شده که با ضبط صدای افراد در بخش تجوید و صوت و لحن نیز داوری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه به نفرات برگزیده مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اعطا می‌شود، یادآور شد: ابتدای تیرماه سال جاری اسامی نفرات برتردراین آزمون ازطریق سایت رسمی تلاوت اعلام خواهد شد.
بابایی مقدم عنوان کرد: طی سال گذشته در مجموع از میان ۱۱۷ شرکت‌کننده در خراسان‌شمالی، 32 نفر به مرحله دوم آزمون راه یافتند و در نهایت سه نفر موفق به کسب مدرک درجه پنج معادل دیپلم، یک نفر مدرک درجه چهار معادل فوق دیپلم و سه نفر نیز مدرک درجه سه معادل لیسانس شدند.
انتهای پیام

captcha