معلمان سنگ بنای تمدن جهانی اسلام را پایه‌ریزی کنند
کد خبر: 3808605
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

معلمان سنگ بنای تمدن جهانی اسلام را پایه‌ریزی کنند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان و معلمان باید سنگ بنای تمدن جهانی اسلام را پایه‌ریزی کنند، گفت: امروز از مرحله انقلاب و ساخت نظام اسلامی گذشته‌ایم و باید تمدن جهانی اسلامی که مقدمه تمدن مهدی آل محمد است را پایه‌ریزی کنیم.

معلمان باید سنگ بنای تمدن جهانی اسلام را پایه‌ریزی کنند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی، امروز، 14 اردیبهشت ماه در مراسم زنگ سپاس معلم که در دهستان بدرانلوی بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت هفته معلم، به تبیین جایگاه معلم در آموزه‌های قرآنی پرداخت، اظهار کرد: خداوند در قرآن هم به مُرکب و هم به مَرکب قسم خورده است.
وی افزود: معلم بودن به‌اندازه‌ای عظمت دارد که خداوند به قلم و آنچه می‌نویسد قسم خورده و از سوی دیگر به اسب رزمنده هم قسم خورده که او را به سمت جبهه پیش می‌برد.
یعقوبی بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد معلمی به‌اندازه‌ای فضیلت دارد که هم نوعی جهاد و جبهه و هم تلاش در راستای دانایی است، یعنی همان‌گونه که رزمندگان باید مسائل را رصد کرده، نفوذ دشمن را شناسایی کنند و خاک‌ریزها را بشکنند معلم هم دیدبان و سنگربان بوده و همه افکار را رصد می‌کند تا ذهن و فکر دانش آموزان ما از حوادث و رخدادهای منفی به دور باشد.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس هم قلم و مُرکب دانشمندان و معلمان و هم مَرکب رزمندگان هر دو در راستای جهاد و تلاش خداپسندانه حرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید، خداوند سه صدا را، صدای گام رزمندگان، صدای چرخ نخ‌ریسی زنان خانه‌دار و صدای قلم دانشمندان دوست دارد.
یعقوبی با بیان اینکه این حدیث نشان می‌دهد باید توپخانه، چاپخانه و کارخانه در کشور فعال باشد، افزود: بر این اساس باید هم در بعد اقتصادی، هم در بعد نظامی و هم در بعد فرهنگی فعالیت کنیم، زیرا اگر این سه در کنار هم قرار گیرند جامعه پیشرفته و مقتدر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه گام و قلم و حرکت معلم در نزد خداوند عزیز است، ادامه داد: منزلت و جایگاه معلم در فرهنگ دینی ما بسیار والا است، به‌گونه‌ای که امام صادق (ع) در تفسیر آیه مبارکه «وَ جَعَلَنِی مُبارَکاً أَینَ ما کنْتُ» می‌فرماید این مبارک بودن یعنی فرد هم مربی و هم معلم باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر کسی این دو را در وجودش داشته باشد انسان مبارکی بوده و وجود او برای جامعه خیر و برکت است.
یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در جامعه دینی جوان‌ها و دانش آموزان باید قدر خود را بدانند، تصریح کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب 40 مرتبه نام جوانان را برده و آن‌ها را امید خود دانسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید معلمان بیانیه گام دوم انقلاب را در سر کلاس توضیح داده و تبیین کنند، خاطرنشان کرد: رهبری شخصیت جوانان کشور را بالا برده و خطاب به آن‌ها تأکید کرده‌اند که شما امید آینده هستید و باید به سلاح علم و ادب، معرفت و عقلانیت و اخلاق مسلح شوید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: تدین، تخصص، تعهد، روحیه انقلابی و رفتار جهادی ازجمله تأکیدات رهبری خطاب به جوانان است.
وی خطاب به جوانان و دانش آموزان، اظهار کرد: به بیانیه گام دوم انقلاب لبیک بگویید و تلاش کنید چهل سال آینده را بر اساس تجربه چهل‌ساله گذشته بسازید.
یعقوبی با تأکید بر اینکه شما دانش آموزان و معلمان باید سنگ بنای تمدن جهانی اسلام را پایه‌ریزی کنید، ادامه داد: امروز از مرحله انقلاب و ساخت نظام اسلامی گذشته‌ایم و باید تمدن جهانی اسلامی که مقدمه تمدن مهدی آل محمد است را پایه‌ریزی کنیم.
وی با اشاره به اینکه این مسیر طولانی و سخت است، خطاب به جوانان افزود: در این راه مراقب باشید، زیرا دشمن تهاجم رسانه‌ای خود را در فضای مجازی و حقیقی آغاز کرده و رهبری هم در بیانیه می‌فرمایند جوان‌ها باید محاصره‌ای که دشمن در فضای مجازی ایجاد کرده را بشکنند.
یعقوبی با تأکید بر اینکه در این راستا جوانان باید فعال بوده و منفعل نباشند، ادامه داد: جنگ رسانه جنگ مهمی است؛ ازاین‌رو باید در این نبرد با تمام توان و توانمندی وارد میدان شوید.
وی بر ضرورت مراقبت از خود در این فضا هم تأکید کرد و گفت: امروز فضای مجازی فضای واقعی زندگی ما شده؛ ازاین‌رو باید مراقب باشید به دام این فضا نیفتید؛ زیرا دشمنان در فضای مجازی تله‌هایی برای من و شما گذاشته‌اند که اگر مراقب نباشیم گرفتار خواهیم شد.
انتهای پیام

captcha