تربیت ۶ هزار حافظ قرآن در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3826017
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

تربیت ۶ هزار حافظ قرآن در خراسان‌شمالی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از تربیت بیش از شش هزار حافظ قرآن در طرح تربیت حافظان قرآن کریم طی سال جاری در استان خبر داد.

تربیت ۶ هزار حافظ قرآن در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، ۱۹ تیرماه در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان، با بیان این‌که سهمیه امسال برای استان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم بیش از شش هزار نفر پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: ثبت نام از متقاضیان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از نیمه فروردین‌ماه امسال آغاز شده است.

وی با اشاره به تربیت پنج هزار و ۹۰۰ حافظ قرآن در استان طی سال گذشته، افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم طرح تربیت حافظان قرآن از سال ۹۱ در دستور کار همه نهاد‌های فرهنگی قرار گرفته و امسال به عنوان هفتمین سال، این طرح در کشور و استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن امسال نیز همانند سال گذشته در قالب دو بخش شفاهی و کتبی و رشته‌های حفظ ترتیبی حفظ کل حفظ ۲۰، ۱۰، ۱۵، ۵، ۲ و نیم جزء، جزء ۳۰، یک و ۳۰، یک، دو و ۳۰ و حفظ موضوعی در حال برگزاری است.

آسوده با تأکید بر اینکه باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در جامعه تبدیل شود، یادآور شد: در موضوع «سبک زندگی» نیز سلسله همایش‌هایی در سطح شهرستان‌ها و در آستان امامزادگان برپا شده است.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی بقاع متبرکه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و این مهم برای تمامی هیئت امنای بقاع استان تبین شده است، گفت: هم اکنون به منظور ایجاد اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی بقاع متبرکه، کشت زعفران و گل محمدی در شهرستان فاروج، پرورش کرم ابریشم در شیروان، توسعه وساخت آب گرم در بقعه ایوب نبی در بجنورد و باغ پسته در آستان امامزاده محمود در مانه و سملقان در حال انجام است.

آسوده با تأکید بر اینکه باید وقف‌های جدید به سمت رفع نیازهای استان سوق داده شود، اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۷ وقف جدید با نیات دارو و درمان، احداث مسجد و حسینیه، مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و عزاداری ائمه اطهار(ع) به ثبت رسیده است.
انتهای پیام

captcha