ثبت ۲ وقف قرآنی جدید در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3830163
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

ثبت ۲ وقف قرآنی جدید در خراسان‌شمالی

گروه فعالیت های قرآنی ــ رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از ثبت دو وقف قرآنی جدید طی سال جاری در استان خبرداد.

ثبت دو وقف قرآنی جدید در خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: واقف خیراندیش لیلا نوروزیان یک باب منزل مسکونی خود را به ارزش افزون بر یک میلیارد ریال در روستای چوکانلو فاروج برای انجام فعالیت‌های قرآنی وقف کرد.

صالحی‌نیا با بیان اینکه یک وقف قرآنی جدید به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان در شهر آشخانه نیز ثبت شد، افزود: واقف خیر اندیش خانم رنجبر یک قطعه زمین مسکونی در شهر آشخانه را با نیت ترویج فرهنگ علوم قرآنی وقف کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون دو وقف قرآنی در استان به ثبت رسیده است، یادآورشد: سال گذشته نیز فقط پنج وقف با نیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در خراسان‌شمالی به ثبت رسید.

صالحی‌نیا با تأکید بر اینکه واقفان خیراندیش می‌توانند اموال خود را امور قرآنی و مذهبی وقف کنند، گفت: متأسفانه وقف در مباحث مربوط به قرآن در استان کم بوده و این در حالیست که بیش از 60 درصد موقوفات خراسان‌شمالی برای عزاداری ائمه اطهار به ویژه سید الشهدا(ع) به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی موقوفات قرآنی كم دارد، بیان کرد: بيشتر اين موقوفات نيز غيرمتصرفی است كه مديريت آنها در دست خود واقف است و درآمد حاصله نيز بسيار اندك است.
انتهای پیام

captcha